Kosztorys inwestorski przebudowy istniejącego odcinka drogi krajowej nr 17 do parametrów drogi ekspresowej wraz z budową węzła Świdnik, dróg dojazdowych po obu stronach drogi ekspresowej S17 oraz nowego dojazdu do Świdnika nad węzłem Witosa do al. Lotników Polskich, oszacowano na 684 153 060 zł. Tymczasem najniższa z ofert, złożona przez konsorcjum firm FCC Construction z Hiszpanii oraz Erbud z Polski opiewała na 392 953 605,73 zł. Z kolei aż na 778 804 480,79 zł złożyło ofertę irlandzko-polskie konsorcjum firm: SRB Civil Engieneering, John Sisk & Son oraz Henpol z Lublina (pełne zestawienie zainteresowanych firm w załączniku).
Komisja przetargowa przystąpiła już do sprawdzania ofert cenowych biorąc pod uwagę odpowiedzi na 305 pytań zadanych przez potencjalnych wykonawców. Zwycięzcę przetargu poznamy pod koniec września, a umowa zostanie zawarta w październiku po sprawdzeniu dokumentacji przetargowej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, jeśli nie będzie odwołań od wyników postępowania. Zakładając taki przebieg wydarzeń wykonawca powinien rozpocząć prace na budowie w listopadzie. Będzie miał 24 miesiące od daty udzielenia zamówienia na oddanie trasy ekspresowej do ruchu.
10 sierpnia wysłano także zaproszenia do 20 firm zainteresowanych budową pierwszego odcinka przyszłej trasy ekspresowej S17 od węzła Sielce do węzła Bogucin. Na oferty czekamy do 21 września.
Zbiorcze zestawienie ofert
10.08.2010