Budowa drogi ekspresowej S3 Nowa Sól - Legnica
Zadanie obejmuje w szczególności:
-
Budowę drogi ekspresowej o długości ok.81,2 km o przekroju 2 x 2 pasy ruchu oraz pas awaryjny, z rezerwą terenu pod trzeci pas ruchu w pasie dzielącym o szerokości 12m (wraz
z opaskami) oraz 6,0 km o przekroju 2x3 pasy ruchu oraz pas awaryjny.
-
Budowę 13 węzłów drogowych: Nowa Sól Południe, Nowe Miasteczko, Gaworzyce, Drożów, Potoczek, Kaźmierzów, Polkowice, Lubin Północ, Lubin Zachód, Lubin Południe, Legnica Północ, Legnica Zachód oraz Legnica II
-
Przebudowę istniejącej sieci dróg w zakresie kolizji z planowaną drogą ekspresową.
-
Budowę dróg wewnętrznych, obsługujących tereny przylegle do projektowanego pasa drogowego.
-
Budowę dróg (dojazdów) technologicznych.
-
Wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg, obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności skarp.
-
Budowę obiektów inżynierskich i wiaduktów drogowych
Budowę przejść ekologicznych nad drogą ekspresową, przeznaczonych dla dużych zwierząt.
-
Budowę przepustów o funkcjach hydrologiczno-ekologicznych pod koroną dróg i pod zjazdami.
-
Budowę systemu odwodnienia korpusu drogowego drogi ekspresowej i pozostałych dróg (rowów przydrożnych, rowów szczelnych, kanalizacji deszczowej, urządzeń podczyszczających, osadników i separatorów, zbiorników retencyjnych i innych).
-
Przebudowę sieci melioracyjnych oraz oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników w celu skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego.
-
Przygotowanie terenu pod przyszłe Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP-y) wraz z doprowadzeniem mediów tj.: przyłącza oświetleniowego, energetycznego, wodnego, odprowadzenia ścieków.
-
Budowę urządzeń ochrony środowiska, w tym między innymi: pasów zieleni izolacyjnej, ekranów akustycznych i przeciwolśnieniowych, przepustów/przejść ekologicznych wraz z systemem ochronno-naprowadzającym, zieleni naprowadzającej, urządzeń oczyszczających (osadników, separatorów, studni wpadowych z piaskownikiem), systemu odprowadzającego wody opadowe, zbiorników infiltracyjnych.
-
Budowę uzbrojenia terenu oraz przebudowę uzbrojenia kolidującego z planowaną drogą w zakresie:
- oświetlenia,
- sieci elektroenergetycznych,
- sieci wodociągowej,
- kanalizacji deszczowej i urządzeń oczyszczających,
- kanalizacji sanitarnej,
- telekomunikacji oraz linii teletechnicznych.
-
Budowę kanalizacji teletechniczna dla potrzeb przyszłego systemu łączności i zarządzania ruchem.
-
Stałą organizację ruchu na drodze ekspresowej i odcinkach przebudowywanych dróg lokalnych – urządzenia organizacji i bezpieczeństwa ruchu, w tym: bariery ochronne, oznakowanie poziome i pionowe.
-
Organizację ruchu na czas wykonywania robót, w tym: zapewnienie dojazdu do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy,
-
Ogrodzenie drogi na całej jej długości.
-
Rozbiórkę obiektów budowlanych i innych elementów kolidujących z planowaną inwestycją.
-
Wycinkę zieleni kolidującej z pasem drogi S-3.
-
Wykonanie nasadzeń zieleni.
-
Przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy,
w standardzie sprzed rozpoczęcia budowy, zgodnie z ustaleniami poczynionymi z Zarządcami Dróg.
-
Wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych pod zaplecza techniczne, socjalne, place budowy, drogi na czas budowy i wszelkie inne tereny przekształcone przez Wykonawcę
w czasie prowadzenia robót, jak również w okresie usuwania wad.
Zadanie podzielone na 5 odcinków:
-
Od węzła Nowa Sól Płd - do węzła Gaworzyce (bez węzła) o dł. Ok 16,4 km
-
Od węzła Gaworzyce do węzła Kaźmierzów o dł. Ok 16,9 km
-
Od węzła Kaźmierzów do węzła Lubin Płn. O dł. Ok 14,4 km
-
Od węzła Lubin Płn (bez węzła) do węzła Lubin Płd. O dł. Ok. 11,3 km
-
Od węzła Lubin Płd (bez węzła)do węzła Legnica II(A4 z węzłem) o dł. Ok. 22,6 km
Przetarg w systemie Zaprojektuj i Zbuduj ogłoszono 30.08.2013r.
Podpisano umówy na wszystkie odcinki S3 Nowa Sól-Legnica
Realizacja prac: 30-33 m-cy od daty podpisania umowy (bez okresów zimowych trwających od 15 grudnia do 15 marca)
Oddanie do ruchu przewidywane w 2018 r.
Łoczna wartość inwestycji to około 2,5 mld zł