We wtorek, 14 października zostanie otwarta łącznica na węźle Wisłostrada umożliwiająca zjazd z Trasy AK z jadąc z Poznania w kierunku Centrum.
Będzie to już druga łącznica wyremontowana i oddana kierowcom do ruchu na lewym brzegu Wisły w ramach przebudowy Trasy AK do parametrów dogi ekspresowej. Umożliwi przejazd z zachodu na południe. Obiekt był remontowany od stycznia 2014 r. Po zakończeniu prac remontowych, przed przekazaniem obiektu do użytkowania konieczne było przeprowadzenie niezbędnych odbiorów i uzyskanie pozwoleń.
Kierowcy, dzięki wprowadzeniu przewiązki, będą mogli korzystać z łącznicy znajdującej się po południowej stronie Trasy AK również po przełożeniu ruchu na jezdnię północną i rozpoczęciu prac remontowych na jezdni południowej. Będzie to możliwe do czasu przedstawienia przez wykonawcą nowej organizacji ruchu, przewidującej zamknięcie tego fragmentu drogi w celu jego wyremontowania.
Prace budowlane trwają na całym 4,6 km odcinku trasy – wyłączona z ruchu (łącznie z mostem) jest północna jezdnia trasy, osiem łącznic, trzy wiadukty nad trasą oraz tunel pod drogą.
Prace związane z przebudowa północnej nitki Trasy AK zbliżają się ku końcowi. W najbliższych dniach, po zatwierdzeniu przez Inżyniera Ruchu Miasta Stołecznego Warszawy przygotowanej przez wykonawcę organizacji ruchu rozpocznie się przekładanie ruchu na wyremontowaną część drogi. Jest to proces wieloetapowy – rozpocznie się w październiku i zakończy w listopadzie. O wszelkich zmianach w organizacji ruchu informujemy na stronie kontraktu www.s8powazkowska-modlinska.pl i na stronie www.archiwum.gddkia.gov.pl.
Po zmianie organizacji ruchu wykonawca przystąpi do remontu jezdni południowej.
O inwestycji: Przebudowa Mostu Grota jest realizowana w ramach kontraktu „Budowa drogi S8 etap II na odcinku w. Powązkowska – w. Modlińska”.
Długość: 4,6 km
W tym długość mostu: 645 metrów
Wartość: 796,3 mln zł
Data podpisania umowy: 18 lipca 2013
Planowany termin zakończenia: październik 2015
· W ramach kontraktu:
- Zburzonych i odbudowanych zostanie 16 obiektów inżynierskich - 7 wiaduktów, 6 estakad, tunel pod Trasą AK wraz z przejściem dla pieszych,
- Wyremontowanych zostanie 27 obiektów – 11 wiaduktów, 9 estakad i 6 kładek i przejść dla pieszych,
- Powstanie 14 nowych, nieistniejących przed rozpoczęciem prac obiektów – m.in. półtunelowe ekrany akustyczne, nowy wjazd na Trasę AK z ul. Marymonckiej w kierunku Poznania.
· Po 14 miesiącach od rozpoczęcia prac zaawansowanie rzeczowe na kontrakcie wynosi 59,5 proc.
· Umowa z wykonawcą została podpisana w lipcu 2013, zgodnie z nią prace zostaną zakończone do października 2015 roku.
· Średnio dziennie na budowie pracuje ok. 900 osób – 520 pracowników fizycznych, 260 operatorów maszyn i 120 pracowników umysłowych.