Ze strony inwestora umowę podpisali Krzysztof Strzelczyk, Zastępca Dyrektora kieleckiego Oddziału GDDKiA ds. Zarządzania Drogami i Mostami oraz Marcin Niewadził, zastępca Dyrektora Oddziału ds. Ekonomiczno-Finansowych, ze strony Wykonawcy – Artur Popko, Dyrektor Budownictwa Komunikacyjnego Budimex S.A.
Informacja o inwestycji
Dzięki nowej drodze ekspresowej S7 na odcinku od Jędrzejowa do granicy województwa świętokrzyskiego z małopolskim znacznie skróci się czas podróżowania między Warszawą, a Krakowem. Dwujezdniowa droga ekspresowa z bezkolizyjnymi rozwiązaniami komunikacyjnymi typu węzły i wiadukty oznacza poprawę bezpieczeństwa drogowego i komfortu jazdy.
W ramach inwestycji powstanie nowy dwujezdniowy odcinek drogi ekspresowej S7 o długości 20 kilometrów z czterema węzłami w Jędrzejowie, Łączynie, Mierzawie i Wodzisławiu. Nowa droga z 4-kilometrową obwodnicą Wodzisławia będzie biegła w przeważającej części po śladzie już istniejącej trasy. W ramach inwestycji zaplanowano ponad trzydzieści obiektów inżynierskich typu mosty, wiadukty, przejścia dla pieszych i przejścia dla zwierząt oraz drogi dojazdowe zapewniające komunikację lokalną.
Dane ogólne
Klasa drogi – S (ekspresowa)
Długość odcinka drogi ekspresowej – 19,932 km
Przekrój – 2 x 2 (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu)
Kategoria ruchu i obciążenie – KR6, 115 KN/oś
Szerokość jezdni - 10 m (dwa pasy ruchu po 3,5 m, pas awaryjny 2,5 m, opaska wewnętrzna 0,5 m)
Łączna długość dróg dojazdowych – około 40 km
Liczba obiektów inżynierskich – 35 (6 mostów, 9 wiaduktów, 2 kładki dla pieszych, 1 podziemne przejście dla pieszych, 2 przejścia dla zwierząt dużych, 12 przepustów dla zwierząt małych, 3 przejazdy gospodarcze pod drogą ekspresową)
Długość ekranów akustycznych – 1,6 km
Liczba węzłów drogowych - 4 (Jędrzejów Wschód, Jędrzejów Południe w Łączynie, Mierzawa, Wodzisław)
Zaplanowane Miejsca Obsługi Podróżnych – 2 (w Potoku Małym po wschodniej stronie S7 i w Klemencicach po zachodniej stronie S7)
Inwestor – Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Kielcach
Wykonawca – Konsorcjum: Lider Budimex S.A., Partner Ferrovial Agroman S.A.
Projektant - WBP Zabrze Sp. z o.o.
Nadzór - Promost Consulting Sp. z o.o.
Wartość robót budowlanych – 348,6 mln złotych
Czas realizacji kontraktu 22 miesiące od daty podpisania umowy z doliczeniem trzech 3-miesięcznych okresów zimowych (planowane zakończenie inwestycji I połowa 2017 roku)
Inwestycja przewidziana jest do współfinansowania przez Unię Europejską w latach 2014 -2020
Ekspresowa „siódemka”
Odcinek Jędrzejów – granica województwa to kolejny krok w budowie drogi S7, która docelowo ma zyskać pełne parametry trasy ekspresowej nie tylko w granicach regionu świętokrzyskiego. Przypomnijmy – w roku 2009 oddany został do ruchu węzeł Kielce-Północ (czyli odcinek S7 od Występy do Wiśniówki o długości 7,3 km), w roku 2011 odcinek S7 Skarżysko-Kamienna – Występa (16,8 km), w roku 2013 obwodnica Kielc czyli odcinek S7 Wiśniówka – Chęciny (22,7 km). Po uwzględnieniu także istniejącej obwodnicy Jędrzejowa i wybudowanego wcześniej przejścia przez Skarżysko można stwierdzić, że ponad połowa „siódemki” w regionie świętokrzyskim ma już pełne parametry trasy ekspresowej. Po wybudowaniu odcinka od Jędrzejowa do granicy województwa świętokrzyskiego w 2017 roku droga nr 7 będzie miała parametry trasy ekspresowej na długości około 70 km.
W następnej kolejności planowane jest podpisanie umowy z Wykonawcą na budowę odcinka drogi ekspresowej S7 od Chęcin do Jędrzejowa (20 km), a następnie odcinka od granicy województwa świętokrzyskiego i mazowieckiego do Skarżyska-Kamiennej (7,8 km). Trwają przetargi na realizację tych inwestycji.
Kielecki Oddział GDDKiA nadzoruje także realizację odcinka drogi ekspresowej S7 od Radomia do granicy województwa świętokrzyskiego z mazowieckim (umowa z Wykonawcą podpisana w sierpniu br., odcinek o długości około 22 km ) i obwodnicy Radomia (w trakcie procedury przetargowej, odcinek o długości około 25 km).