Podpisano umowę na budowę zachodniej obwodnicy Lublina

GDDKiA 19 miesięcy na realizację, 10 lat gwarancji i cena blisko 423,9 mln zł – oferta firmy Budimex okazała się najkorzystniejsza w przetargu na budowę zachodniej obwodnicy Lublina w ciągu drogi ekspresowej S19. Dziś podpisano umowę na realizację tej trasy co oznacza że kierowcy skorzystają z niej za 25 miesięcy (do czasu budowy nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca).



W ramach inwestycji powstanie odcinek drogi ekspresowej o długości 9,8 km, który pozwoli ominąć Lublin od strony zachodniej. Trasa rozpocznie się od wybudowanego na przecięciu S12, S17 i S19 węzła Lublin Sławinek i zakończy na połączeniu z istniejącą DK19 w Konopnicy. Powstaną też dwa węzły: Lublin Szerokie (nazwa robocza Płouszowice, na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 830) oraz Lublin Węglin (nazwa robocza Konopnica, na skrzyżowaniu z przebudowanym odcinkiem drogi wojewódzkiej 747). Wartość całej inwestycji wyniesie ok. 620 mln zł (odszkodowania za nieruchomości, przygotowanie projektu, budowa i nadzór).

 

Zachodnia obwodnica Lublina wyprowadzi ruch tranzytowy z zatłoczonej al. Kraśnickiej. Kierowcy jadący od strony Rzeszowa i Kraśnika w ciągu ok. 5 minut znajdą się na węźle Lublin Sławinek gdzie będą mogli skręcić na Warszawę. Jeśli zmierzają w kierunku Białegostoku i Lubartowa to po kolejnych 5 minutach dojadą do węzła Lublin Rudnik na skrzyżowaniu z DK19. Obecnie w godzinach szczytu pokonanie tej samej trasy może zająć nawet godzinę.

 

Budowa zachodniej obwodnicy Lublina w ciągu drogi ekspresowej S19 wpisana jest na listę inwestycji realizowanych w nowej perspektywie finansowej UE 2014–2020 w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych.

 

GDDKiA 

Mapa orientacyjna inwestycji

 

Więcej o inwestycji