S17 Kurów-Lublin-Piaski już cała dla kierowców

GDDKiA Tylko 35 minut zajmuje przejazd blisko 70-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S17 od węzła Kurów Zachód do węzła Piaski Wschód. Dziś oddano do użytku północną część obwodnicy Lublina, ostatnie z pięciu zadań na jakie podzielono budowę całej trasy. Odcinek pomiędzy węzłami Lublin Sławinek i Lublin Rudnik połączył funkcjonujące już pozostałe fragmenty pozwalając skorzystać z całej trasy. Tym samym ruch tranzytowy może ominąć centrum Lublina.



Oddany dziś do użytku blisko 10-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej pomiędzy węzłami Lublin Sławinek i Lublin Rudnik będzie w przyszłości najbardziej obciążonym fragmentem obwodnicy. Stanowi bowiem wspólny przebieg trzech dróg ekspresowych: S12, 17 i 19 i z tego powodu zbudowano go w układzie docelowym z trzema pasami ruchu na każdej jezdni. Skrajne węzły: Lublin Sławinek i Lublin Rudnik są największymi na obwodnicy Lublina. Znajdujący się pomiędzy nimi węzeł Lublin Czechów  początkowo będzie wyłączony z użytkowania. Po ukończeniu przez  Zarząd Dróg Wojewódzkich budowy łącznika z węzła do DW809 będzie można zjechać z węzła na północ. W przyszłym roku Miasto Lublin wspólnie z ZDW ukończy budowę ul. Poligonowej co umożliwi zjazd z węzła na południe do Lublina.

 

Odcinek Lublin Sławinek - Lublin Rudnik

Umowę na realizację odcinka pomiędzy węzłami Lublin Sławinek i Lublin Rudnik podpisano 6 grudnia 2011 roku. Wartość inwestycji wyniosła ok. 659,5 mln zł (przygotowanie projektu, odszkodowania za nieruchomości, budowa, nadzór). W ramach inwestycji zbudowano 9,6 km drogi ekspresowej, przebudowano wylot z Lublina na Lubartów w ciągu DK19 (3,2 km) oraz wykonano ponad 27 km dróg serwisowych dla obsługi ruchu lokalnego. Powstały dwa węzły drogowe oraz wiele obiektów inżynieryjnych

 

Budowa drogi ekspresowej S17 Kurów – Lublin – Piaski, największej tego rodzaju inwestycji na terenie województwa lubelskiego,  współfinansowana jest ze przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość całej inwestycji to ok. 3,3 mld zł, z czego dofinansowanie unijne to ok. 2,2 mld zł. Umowę na realizację pierwszego z pięciu odcinków podpisano 12 listopada 2010 roku.

 

GDDKiA  GDDKiA  GDDKiA  GDDKiA  GDDKiA  GDDKiA  GDDKiA  GDDKiA GDDKiA  GDDKiA  GDDKiA  GDDKiA