Obwodnica miasta Kłodzka


Inwestycja ma na celu poprawę przepustowości układu komunikacyjnego na terenie Kotliny Kłodzkiej i stanowić będzie nowy węzeł komunikacyjny łączący drogi krajowe
na odcinkach:

  • DK8 (E67) – Kudowa (granica państwa z Republika Czeską) - Kłodzko
  • DK33 – Boboszów (granica państwa z Republika Czeską) - Kłodzko
  • DK46 – Złoty Stok (granica państwa z Republika Czeską) - Kłodzko
  • DK8 (E67) – Kłodzko – Wrocław.

Nowo wybudowana obwodnica pozwoli na wyeliminowanie ruchu tranzytowego na terenie miasta Kłodzko, a tym samym wpłynie na poprawę warunków ruchu i bezpieczeństwa użytkowników dróg oraz mieszkańców miasta.

 

Zakres rzeczowy obejmuje następujące elementy:

  1. Budowę infrastruktury drogowej, w tym:
  • budowę obwodnicy drogowej wraz z łącznikiem poza zwartą zabudową miasta,
  • wykonanie skrzyżowań dla skomunikowania dróg przecinających budowaną obwodnicę - w postaci węzła drogowego typu „trąbka” z dziewięcioma łącznicami L1-L9 na skrzyżowaniu istniejącej drogi krajowej nr 8 z projektowanym przebiegiem obwodnicy m. Kłodzka w ciągu drogi krajowej nr 33 oraz rond średnich lub rond turbinowych zlokalizowanych w ciągu drogi krajowej nr 33 (obwodnica m. Kłodzka) oraz drogi krajowej nr 46 (łącznik);
  • przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z zakresem realizowanych dróg krajowych;
  • budowę dróg dojazdowych do nieruchomości (obsługujące tereny przyległe
    do drogi krajowej), w tym również drogę dojazdowa dla transportu wojskowego;
  • budowę obiektów inżynierskich w ciągu i nad projektowaną obwodnicą dla przejść bezkolizyjnych nad ciekami wodnymi, istniejącymi drogami i liniami kolejowymi,
  • budowę przepustów drogowych,
  • wykonanie infrastruktury dla obsługi projektowanego obiektu (oświetlenie, urządzenia bezpieczeństwa ruchu).
  • ogrodzenie posesji, wycinkę zieleni, relokację obiektów kultu religijnego;
  • budowę miejsc umożliwiających wprowadzenie systemu preselekcji wagowej oraz zatok do ważenia pojazdów;
  • budowę chodników, ciągów pieszo-rowerowych, zjazdów.
  1. Budowę odwodnienia.
  2. Budowę urządzeń ograniczających negatywne oddziaływanie obwodnicy
    na środowisko, w tym: ekranów akustycznych, urządzeń oczyszczania wód opadowych
    z jezdni, zieleni izolacyjnej, zieleni dogęszczającej, przejść dla zwierząt.
  3. Przebudowę infrastruktury kolidującej z budową projektowanej trasy drogowej.

 

 

  1. Remont istniejącej drogi krajowej nr 33 obejmujący:
  • odtworzenie/przywrócenie do stanu pierwotnego nawierzchni dla kategorii ruchu KR4 przy czym dopuszcza się użycie innych wyrobów budowlanych niż użyte pierwotnie,
  • korekta poboczy;
  • oczyszczenie rowów, bieżąca konserwacja;
  • odmulenie przepustów;
  • odtworzenie istniejących zjazdów;
  • wymianę oznakowania poziomowego i pionowego;

 

  • Parametry techniczne dla inwestycji
  1. Parametry techniczne dla Obwodnicy:
  • Klasa drogi – GP1/2 (główna ruchu przyśpieszonego)
  • Prędkość projektowa - Vp = 80 km/h
  • Prędkość miarodajna - Vm = 100 km/h
  • Obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
  • Kategoria ruchu - KR5
  • Liczba jezdni – 1
  • Liczba pasów ruchu – 2
  • Szerokość pasa ruchu – 3,50 m
  • Szerokość opasek zewnętrznych – 0,50 m
  • Szerokość pobocza ziemnego - zmienne od 1,50 m do 2,00 m
  • Szerokość korony drogi – 11,0 m
  • Pochylenie skarp – 1:1,5
  • Skrajnia pionowa – min. 4,70 m
  • Pochylenia poprzeczne jezdni na prostej – 2 %
  • Pochylenie poprzeczne jezdni na łuku o promieniu R= 2200 m – jak na prostej
  • Pochylenia poprzeczne jezdni na łukach skierowane do środka łuku, dla:

                            R= 1 500 m; i= 3.0 %

                            R= 1 200 m; i= 3.5 %

 

  1. Parametry techniczne dla Łącznika DK46:
  • Klasa drogi – G1/2 (główna),
  • Prędkość projektowa - Vp = 60 km/h
  • Prędkość miarodajna - Vm = 70 km/h
  • Obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
  • Kategoria ruchu – KR4
  • Liczba jezdni – 1
  • Liczba pasów ruchu – 2
  • Szerokość pasa ruchu – 3,50 m
  • Szerokość opasek zewnętrznych – 0,50 m
  • Szerokość pobocza ziemnego - zmienne od 1,50 m do 2,00 m
  • Szerokość korony drogi – 11,0 m
  • Pochylenie skarp – 1:1,5
  • Skrajnia pionowa – min. 4,70 m
  • Pochylenia poprzeczne jezdni na prostej – 2 %
  • Pochylenie poprzeczne jezdni na łuku o promieniu R= 1 500 m – jak na prostej
  • Pochylenia poprzeczne jezdni na łukach skierowane do środka łuku, dla:

                          R= 450 m; i= 4.0 %

                          R= 700 m; i= 3.0 %

                                      R= 400 m; i= 2.0 %

 

Przetarg w systemie Zaprojektuj i Buduj został ogłoszony  20. 12. 2013 r. Zadanie na drugim etapie przetargu. Oddanie do  ruchu planowane na przełomie 2018/2019r