Inwestycja ma na celu poprawę przepustowości układu komunikacyjnego na terenie Kotliny Kłodzkiej i stanowić będzie nowy węzeł komunikacyjny łączący drogi krajowe
na odcinkach:
-
DK8 (E67) – Kudowa (granica państwa z Republika Czeską) - Kłodzko
-
DK33 – Boboszów (granica państwa z Republika Czeską) - Kłodzko
-
DK46 – Złoty Stok (granica państwa z Republika Czeską) - Kłodzko
-
DK8 (E67) – Kłodzko – Wrocław.
Nowo wybudowana obwodnica pozwoli na wyeliminowanie ruchu tranzytowego na terenie miasta Kłodzko, a tym samym wpłynie na poprawę warunków ruchu i bezpieczeństwa użytkowników dróg oraz mieszkańców miasta.
Zakres rzeczowy obejmuje następujące elementy:
-
Budowę infrastruktury drogowej, w tym:
-
budowę obwodnicy drogowej wraz z łącznikiem poza zwartą zabudową miasta,
-
wykonanie skrzyżowań dla skomunikowania dróg przecinających budowaną obwodnicę - w postaci węzła drogowego typu „trąbka” z dziewięcioma łącznicami L1-L9 na skrzyżowaniu istniejącej drogi krajowej nr 8 z projektowanym przebiegiem obwodnicy m. Kłodzka w ciągu drogi krajowej nr 33 oraz rond średnich lub rond turbinowych zlokalizowanych w ciągu drogi krajowej nr 33 (obwodnica m. Kłodzka) oraz drogi krajowej nr 46 (łącznik);
-
przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z zakresem realizowanych dróg krajowych;
-
budowę dróg dojazdowych do nieruchomości (obsługujące tereny przyległe
do drogi krajowej), w tym również drogę dojazdowa dla transportu wojskowego;
-
budowę obiektów inżynierskich w ciągu i nad projektowaną obwodnicą dla przejść bezkolizyjnych nad ciekami wodnymi, istniejącymi drogami i liniami kolejowymi,
-
budowę przepustów drogowych,
-
wykonanie infrastruktury dla obsługi projektowanego obiektu (oświetlenie, urządzenia bezpieczeństwa ruchu).
-
ogrodzenie posesji, wycinkę zieleni, relokację obiektów kultu religijnego;
-
budowę miejsc umożliwiających wprowadzenie systemu preselekcji wagowej oraz zatok do ważenia pojazdów;
-
budowę chodników, ciągów pieszo-rowerowych, zjazdów.
-
Budowę odwodnienia.
-
Budowę urządzeń ograniczających negatywne oddziaływanie obwodnicy
na środowisko, w tym: ekranów akustycznych, urządzeń oczyszczania wód opadowych
z jezdni, zieleni izolacyjnej, zieleni dogęszczającej, przejść dla zwierząt.
-
Przebudowę infrastruktury kolidującej z budową projektowanej trasy drogowej.
-
Remont istniejącej drogi krajowej nr 33 obejmujący:
-
odtworzenie/przywrócenie do stanu pierwotnego nawierzchni dla kategorii ruchu KR4 przy czym dopuszcza się użycie innych wyrobów budowlanych niż użyte pierwotnie,
-
korekta poboczy;
-
oczyszczenie rowów, bieżąca konserwacja;
-
odmulenie przepustów;
-
odtworzenie istniejących zjazdów;
-
wymianę oznakowania poziomowego i pionowego;
-
Parametry techniczne dla inwestycji
-
Parametry techniczne dla Obwodnicy:
-
Klasa drogi – GP1/2 (główna ruchu przyśpieszonego)
-
Prędkość projektowa - Vp = 80 km/h
-
Prędkość miarodajna - Vm = 100 km/h
-
Obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
-
Kategoria ruchu - KR5
-
Liczba jezdni – 1
-
Liczba pasów ruchu – 2
-
Szerokość pasa ruchu – 3,50 m
-
Szerokość opasek zewnętrznych – 0,50 m
-
Szerokość pobocza ziemnego - zmienne od 1,50 m do 2,00 m
-
Szerokość korony drogi – 11,0 m
-
Pochylenie skarp – 1:1,5
-
Skrajnia pionowa – min. 4,70 m
-
Pochylenia poprzeczne jezdni na prostej – 2 %
-
Pochylenie poprzeczne jezdni na łuku o promieniu R= 2200 m – jak na prostej
-
Pochylenia poprzeczne jezdni na łukach skierowane do środka łuku, dla:
R= 1 500 m; i= 3.0 %
R= 1 200 m; i= 3.5 %
-
Parametry techniczne dla Łącznika DK46:
-
Klasa drogi – G1/2 (główna),
-
Prędkość projektowa - Vp = 60 km/h
-
Prędkość miarodajna - Vm = 70 km/h
-
Obciążenie nawierzchni - 115 kN/oś
-
Kategoria ruchu – KR4
-
Liczba jezdni – 1
-
Liczba pasów ruchu – 2
-
Szerokość pasa ruchu – 3,50 m
-
Szerokość opasek zewnętrznych – 0,50 m
-
Szerokość pobocza ziemnego - zmienne od 1,50 m do 2,00 m
-
Szerokość korony drogi – 11,0 m
-
Pochylenie skarp – 1:1,5
-
Skrajnia pionowa – min. 4,70 m
-
Pochylenia poprzeczne jezdni na prostej – 2 %
-
Pochylenie poprzeczne jezdni na łuku o promieniu R= 1 500 m – jak na prostej
-
Pochylenia poprzeczne jezdni na łukach skierowane do środka łuku, dla:
R= 450 m; i= 4.0 %
R= 700 m; i= 3.0 %
R= 400 m; i= 2.0 %
Przetarg w systemie Zaprojektuj i Buduj został ogłoszony 20. 12. 2013 r. Zadanie na drugim etapie przetargu. Oddanie do ruchu planowane na przełomie 2018/2019r