Sześć firm wykonawczych złożyło oferty na zaprojektowanie i wybudowanie S3 na odcinku o długości 11.3 km od węzła Lubin Północ (bez węzła) do węzła Lubin Południe. Najtańszą ofertę w wysokości ok. 261 mln zł złożyła firma Mota Engil Central Europe, najdroższą, o wartości ponad ok. 432 mln zł firma Astaldi. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty GDDKiA będzie stosować kryterium ceny, terminu realizacji oraz gwarancji, jakości robót.
Inwestycja powinna być zrealizowana w 30 miesięcy od daty zawarcia umowy, bez wliczania okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca). Otwarcie ofert na ostatni odcinek S3 od węzła Lubin Południe (bez węzła) do węzła Legnica II planowane jest w listopadzie. Budowa IV odcinka S3 zakłada m.in:
1.Budowę drogi ekspresowej o długości ok.11,3 km o przekroju 2 x 2 pasy ruchu.
2.Budowę 2 węzłów drogowych: „Lubin Zachód” i „Lubin Południe”.
3.Budowę 2 wiaduktów drogowych w ciągu drogi ekspresowej o przekroju docelowym – dwie jezdnie po 3 pasy ruchu każda o maksymalnej długości 56 m.
4.Budowę 3 przejść dla zwierząt wraz z przeprowadzeniem cieku wodnego pod drogą ekspresową.
5.Budowę 3 przejazdów gospodarczych pod drogą ekspresową (w tym 1 pełniącego jednocześnie funkcję przejścia dla zwierząt).
6.Budowę wiaduktu nad drogą ekspresową w ciągu drogi lokalnej.
7.Budowę urządzeń ochrony środowiska, w tym między innymi: pasów zieleni izolacyjnej, ekranów akustycznych i przeciwolśnieniowych, przepustów/przejść ekologicznych wraz z systemem ochronno-naprowadzającym, zieleni naprowadzającej, systemu odprowadzającego wody opadowe, urządzeń oczyszczających (osadników, separatorów, studni wpadowych z piaskownikiem)..
8.Ogrodzenie drogi S-3 na całej jej długości.
9.Uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.