Dobiega końca budowa nowego mostu w Woli Jachowej – od jutra zmiany organizacji ruchu.
Rozpoczyna się ostatni etap prac przy budowie mostu w Woli Jachowej w ciągu drogi krajowej nr 74. Od jutra (19 listopada 2014) w miejscach zjazdów z drogi nr 74 na most tymczasowy planowane jest wprowadzenie ruchu wahadłowego. Za kilka dni będzie można natomiast przejechać nowowybudowanym mostem na bazie tymczasowej organizacji ruchu.

Gotowa jest już konstrukcja nowego mostu. Pozostało m.in. ułożenie nawierzchni zarówno na moście jak i fragmentach drogi 74 stanowiących dojazdy do obiektu, dokończenie chodników, barier, wykonanie oznakowania poziomego. W czasie układania nawierzchni konieczne jest wprowadzenie ruchu wahadłowego w miejscach zjazdów z istniejącej drogi nr 74 na most tymczasowy, a skierowanie ruchu na nowy most, na którym początkowo obowiązywał będzie ruch wahadłowy. Nowym mostem w obu kierunkach przejedziemy na bazie tymczasowej organizacji ruchu (czyli z ograniczeniami prędkości i miejscowymi zwężeniami jezdni) najwcześniej za kilka dni.

 

Przypomnijmy – konstrukcja mostu w Woli Jachowej w ciągu drogi krajowej nr 74 została uszkodzona po nawałnicach deszczowych w 2013 roku. Obiekt został zamknięty, a po niezbędnych badaniach i wzmocnieniach warunkowo dopuszczony do ruchu tylko pojazdów do 3,5 tony, pozostałe samochody skierowano na objazdy. W grudniu 2013 oddany został do ruchu most tymczasowy, z którego mogą korzystać już wszystkie pojazdy. Tym samym podróżujący drogą krajową nr 74 nie muszą korzystać z objazdów. Most tymczasowy zostanie rozebrany na początku 2015 roku, a wykonawca przystąpi do prac rozbiórkowych po oddaniu do użytkowania docelowego obiektu.

 

Projekt nowego mostu w ciągu drogi krajowej nr 74 powstał w pierwszej połowie roku 2014. Inwestycja realizowana jest w systemie zaprojektuj i buduj, co oznacza, że ten sam wykonawca wykonał projekt i wybudował nowy most. Nowy most ma długość około 18 metrów i jest o około 10 metrów dłuższy od uszkodzonego obiektu. Obiekt ma konstrukcję jednoprzęsłową betonową sprężoną, posadowiony jest na palach wielkośrednicowych. To sprawi, że most będzie bardziej odporny na skutki nagłych przyborów wód w rzece. Jezdnia ma dwa pasy ruchu po 3,5 metra szerokości. Po obu stronach wykonane zostaną chodniki dla pieszych o około półtorametrowej szerokości. Koszt inwestycji to około 2 mln złotych.