Dzisiaj zostały podpisane umowy na zarządzanie, nadzór nad realizacją inwestycji oraz na projektowanie i budowę obwodnicy Marek. Nowa droga będzie gotowa za 32 miesiące.
Obwodnica Marek, czyli odcinek S8 od węzła Marki do węzła Radzymin Południe będzie mieć długości ok. 15,4 km. Koszt jej budowy to ok. 737,5 mln zł.
Inwestycja została podzielona na dwa odcinki. Umowę na zaprojektowanie i budowę zadania I o długości 8,1 km od węzła Marki do węzła Kobyłka podpisało konsorcjum z Salini Polska jako liderem, jej wartość to ok. 331,6 mln zł.
Zadanie II obejmuje zaprojektowanie i budowę odcinka o długości 7,2 km od węzła Kobyłka do w. Radzymin Południe. Zrealizuje je konsorcjum z firmą Astaldi S.p.A na czele za ok. 405,9 mln zł.
Zarządzać kontraktem na podstawie podpisanej dzisiaj umowy będzie konsorcjum ECMG GmbH i SGS Polska. Nadzór inwestorski nad realizacją zadania został powierzony firmie Getinsa Ingenieria S.L. z Hiszpanii.
Nowa trasa ma zostać zrealizowana w ciągu 32 miesięcy od podpisania umowy. W ramach zadania II przez kolejne 4 miesiące po zakończeniu robót wykonawca wyremontuje fragment istniejącej DK8.
Warszawski oddział GDDKiA czeka na oferty cenowe w czterech kolejnych toczących się postępowaniach na budowę ok. 74 km dróg za prawie 10 mld zł. Toczące się przetargi obejmują budowę 18,5 km Południowej Obwodnicy Warszawy na odcinku Puławska – Lubelska, kontynuację projektowania i budowę 24,6 km obwodnicy Radomia, kontynuację projektowania i budowę trasy S8 Radziejowice – Paszków o długości 21,5 km oraz zaprojektowanie i budowę 9 km odcinka obwodnicy Góry Kalwarii. Zaproszenie do składania ofert to drugi etap przetargu. W pierwszym zainteresowane realizacją inwestycji firmy składały wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Ocenie podlegało doświadczenie, potencjał techniczny i kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i finansowa wykonawcy.