Przypomnijmy – konstrukcja mostu w Woli Jachowej w ciągu drogi krajowej nr 74 została uszkodzona po nawałnicach deszczowych w 2013 roku. Obiekt został zamknięty, a po niezbędnych badaniach i wzmocnieniach warunkowo dopuszczony do ruchu tylko pojazdów do 3,5 tony, pozostałe samochody skierowano na objazdy. W grudniu 2013 oddany został do ruchu most tymczasowy, z którego mogły korzystać już wszystkie pojazdy.
Jeszcze w 2013 roku ogłoszony został przetarg na inwestycję, która obejmowała zaprojektowanie i budowę nowego mostu w Woli Jachowej oraz rozbiórkę tymczasowego obiektu. Projekt nowego mostu w ciągu drogi krajowej nr 74 powstał w pierwszej połowie roku 2014. Nowy most ma długość około 18 metrów i jest o około 10 metrów dłuższy od uszkodzonego obiektu. Most ma konstrukcję jednoprzęsłową betonową sprężoną, posadowiony jest na palach wielkośrednicowych, co oznacza, że będzie bardziej odporny na skutki nagłych przyborów wód w rzece. Jezdnia ma dwa pasy ruchu po 3,5 metra szerokości. Po obu stronach wykonane zostały chodniki dla pieszych o około półtorametrowej szerokości. Koszt inwestycji to około 2 mln złotych.
Pierwszy raz kierowcy mogli przejechać nowym mostem w listopadzie br., na obiekcie obowiązywał jednak ruch wahadłowy. Od grudnia nowym mostem można jeździć bez takich utrudnień. Wykonawca pozostawił jedynie ograniczenie prędkości uwagi na zapewnienie bezpieczeństwa podczas prac rozbiórkowych przy tymczasowym obiekcie.