Kolejnych trzech wykonawców ubiega się o budowę Południowej Obwodnicy Warszawy. Dzisiaj otwarte zostały oferty na realizację zadania C – zaprojektowanie i budowę odcinka o długości ok. ok. 7,45 km wraz z budową dwóch estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.
Najniższa oferta opiewa na ok. 561,7 mln zł, a najwyższa na ok. 714,8 mln zł przy kosztorysie wynoszącym ok. 923,8 mln zł. To jedno z trzech zadań składających się na budowę Południowej Obwodnicy Warszawy na ok. 18,5 km odcinku trasy S2 od w. Puławska do w. Lubelska.
Zadanie „C” obejmuje budowę fragmentu drogi o długości 7,45 km od w. Wał Miedzeszyński (bez węzła) do w. Lubelska (bez węzła), dwóch estakad nad Mazowieckim parkiem Krajobrazowym oraz węzła Patriotów na przecięciu z linią PKP i ul. Patriotów.
Najniższą cenę za jego realizację, czyli 561,7 mln zł zaproponowała firma Warbud SA.
Inwestycja jest realizowana w trybie Projektuj i Buduj, w którym wykonawcy proponują technologię budowy, ta zaś ma wpływ na oferowaną cenę. W trakcie wyboru najkorzystniejszej oferty będziemy weryfikować, czy przedstawione przez nich rozwiązania spełniają wymagania Programu Funkcjonalno Użytkowego oraz pozostałych warunków kontraktu.
Za tydzień, 26 stycznia poznamy oferty na zaprojektowanie i budowę zadania „A” obejmującego budowę tunelu pod Ursynowem.
Najniższą cenę za realizację zadania B, czyli 757,64 mln zł zaproponowało konsorcjum z firmą Gϋlermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt z Turcji jako liderem i Przedsiębiorstwem Budowy Dróg i Mostów jako partnerem.
Do składania ofert cenowych na wszystkie trzy zadania zostało zaproszonych 22 firm i konsorcjów. Każdy z wykonawców może ubiegać się o realizację tylko jednego z zadań.
Po wyborze najkorzystniejszej oferty (pod uwagę brana jest cena i okres gwarancji) i kontroli prezesa Urzędu Zamówień Publicznych zostanie podpisana umowa z wyłonionym wykonawcą.
Projekt realizowany jest w systemie projektuj i buduj. Planowany termin zakończenia realizacji inwestycji to II kwartał 2019 roku.
Przygotowując się do składania ofert cenowych firmy zadały ponad 2,4 tys. pytań m.in. na temat monitoringu budynków i wody gruntowej, dokładnych parametrów wiaduktów czy przepustów, złożone oferty pozwolą na sprawną realizacje kontraktów.
Do Krajowej Izby Odwoławczej do chwili obecnej zostało złożonych 9 odwołań, tylko jedno zostało uwzględnione.
O INWESTYCJI:
Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki realizacyjne:
· odcinek A, długości ok. 4,6 km od w. Puławska do w. Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem
· odcinek B, długości ok. 6,45 km od w. Przyczółkowa do w. Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę
· odcinek C, długości ok. 7,45 km od w. Wał Miedzeszyński do w. Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.
W ramach realizacji POW na odcinku pomiędzy w. Puławska a w. Lubelska przewidziana jest m.in. budowa:
- drogi ekspresowej długości 18,5 km, posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu
- tunelu pod Ursynowem
- mostu przez Wisłę
- estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym
- węzłów: „Ursynów”, „Przyczółkowa”, „Wał Miedzeszyński”, „Patriotów” oraz docelowo przewidziano dodatkowy węzeł „Czerniakowska Bis”, który usytuowany będzie na odcinku pomiędzy węzłami „Przyczółkowa” i „Wał Miedzeszyński”.
- urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.