8 ofert zostało dzisiaj złożonych w przetargu na budowę obwodnicy Góry Kalwarii w ciągu DK 50 i 79.
Najtańsza opiewa na ok. 268 mln zł, a najdroższa na ok. 427 mln zł. Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zadania ok. 349 mln zł.
Inwestycja jest realizowana w trybie Projektuj i Buduj, w którym wykonawcy optymalizują rozwiązania w otrzymanej dokumentacji projektowej, proponują technologię budowy, co ma wpływ na oferowaną cenę. Podobnie jak różnica pomiędzy minimalnymi a średnimi cenami na rynku, która dla stali zbrojeniowej wynosi 11 proc. a dla wynagrodzenia – 27 proc, która może tłumaczyć różnice pomiędzy najniższa i najwyższą ofertą.
W trakcie wyboru najkorzystniejszej oferty będziemy weryfikować, poprawność złożonych ofert w stosunku do wymagań postawionych w postępowaniu.
Do składania ofert zostało zaproszonych 18 firmy i konsorcjów.
Po wyborze najkorzystniejszej oferty (pod uwagę brana jest cena, termin wykonania oraz okres gwarancji) i kontroli prezesa Urzędu Zamówień Publicznych zostanie podpisana umowa z wyłonionym wykonawcą.
Planowany termin zakończenia robót to połowa 2019 roku.
O INWESTYCJI:
Projekt zakłada budowę odcinków: w ciągu DK 79 o długości ok. 5 km oraz DK 50 długości ok. 4 km.
Przyszła droga o parametrach trasy GP (ruch główny przyspieszony) będzie posiadała 2 jezdnie po 2 pasy ruchu w każdym kierunku.
Wybudowane zostaną:
- 3 węzły drogowe: „Kąty”, „Marianki” i „Stadion”,
- ciągi pieszo-rowerowe,
- obiekty inżynierskie,
- urządzenia ochrony środowiska,
- odwodnienie,
- drogi obsługujące tereny przyległe
- urządzenia infrastruktury podziemnej.
W ramach zamówienia przewidziane zostało również wykonanie kompleksowego remontu istniejących dróg krajowych nr 79 (około 6,0 km) i 50 (około 3,0 km) na odcinkach zastępowanych przez obwodnicę Góry Kalwarii (poza granicami robót objętych decyzją ZRID) wraz z odtworzeniem organizacji ruchu, w zakresie m. in.:
- nawierzchni,
- poboczy,
- elementów BRD.