W dniu 02.03.2015 r. Wojewoda pomorski wydał zezwolenie na realizację inwestycji drogowej dla drogi ekspresowej S7. Dotyczy ono drugiego odcinka „siódemki” między Nowym Dworem Gdańskim a Kazimierzowem. Wcześniej, pod koniec 2014 r. został wydany ZRID dla pierwszego odcinka od Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego a Kazimierzowem pod Elblągiem.
Przypomnijmy: Droga ekspresowa S7 będzie dwujezdniową drogą ekspresową o długości przeszło 40 km. Początek projektowanej trasy zlokalizowany jest w miejscowości Koszwały i będzie połączony z oddaną do użytku w 2012 r. Południową Obwodnicą Gdańska. Koniec projektowanej trasy będzie w miejscowości Kazimierzowo i jest dowiązany do istniejącej Obwodnicy Elbląga. Obecna droga krajowa nr 7 jest jednym z ważniejszych elementów infrastruktury drogowej zarówno w Polsce, jak i w sieci dróg o znaczeniu międzynarodowym (E77). Projektowany odcinek drogi krajowej S7 od Gdańska do Elbląga leży w europejskim korytarzu transportowym IA Ryga – Kaliningrad – Elbląg – Gdańsk (Via Hanzeatica) oraz w korytarzu z Gdańska przez Warszawę do Odessy (Via Intermare).
Parametry techniczne drogi ekspresowej S7:
Klasa techniczna - S,
Przekrój - 2/2 (przekrój docelowy - 2/3),
Vp - 100 km/h Szerokość jezdni - 2×7,00 m
Szerokość jezdni docelowa - 2×10,50 m
Szerokość pasa awaryjnego - 2×2,50 m
Docelowa szerokość pasa rozdziału - 5,00 m (w tym opaski 2×0,50 m)
Szerokość pobocza gruntowego - 2×0,75 m
W projekcie przewidziano budowę czterech węzłów:
- Cedry Małe (przesunięcie likwidowanego węzła „Kiezmark”),
- Dworek,
- Ryki,
- Elbląg-Zachód.