Jest 20 chętnych na budowę ponad 2 km tunelu pod Małym Luboniem, w ciągu S7 Lubień – Rabka Zdrój.
Okazało się, że jest duże zainteresowanie firm budową tunelu w ciągu S7 pomiędzy Naprawą i Skomielną Białą. Z wnioskami wystąpiło 20 chętnych, głównie konsorcja dwóch i więcej firm. Najwięcej firm jest z Włoch i Hiszpanii, ale także po raz pierwszy są Szwajcarzy czy firma z Korei Południowej. Są dwie firmy z Turcji i również dwie z Ukrainy. Tylko połowa z nich będzie zaproszona do składania ofert do II etapu przetargu ograniczonego, po weryfikacji dostarczonych dokumentów.


Do 5 marca 2015 r. można było składać oferty na budowę drogi ekspresowej S7 Kraków - Rabka Zdrój na odcinku Naprawa – Skomielna Biała, w km od ok. 721+170 do ok. 724+220 wraz z budową ponad 2 km tunelu pod Małym Luboniem. Większość firm z 20 nie zgłosiła się wcześniej do przetargów na dwa odcinki drogowe S7 pomiędzy Lubniem i Rabką. Wśród oferentów są też firmy polskie w konsorcjach z firmami np. z Hiszpanii czy Ukrainy. Poza jedną, z Korei Południowej pozostałe pochodzą z krajów europejskich.

W ramach inwestycji wybudować trzeba odcinek tunelowy drogi klasy S długości ok.3,0 km z dwukomorowym tunelem o długości ok. 2,06 km, z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą i wyposażeniem technicznym. Ponadto do wykonania są m.in. : wzmocnienia podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg, obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności nasypów i skarp, zabezpieczenia skarp głębokich wykopów oraz przebudowa i budowa dróg dojazdowych do obsługi terenu przyległego.

Najkrótszy możliwy termin realizacji uwzględniony do oceny ofert to 54 miesiące od daty zawarcia umowy, a najdłuższy 60 miesięcy od daty zawarcia umowy, przy czym do czasu realizacji robót wlicza się okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca).