Dziś, 13.03.2015 r. została podpisana umowa między GDDKiA Oddział w Gdańsku a firmą Transprojekt Gdański sp. z o.o. na sporządzenie koncepcji programowej dla trasy S6 na odcinku Lębork (wraz z obwodnicą Lęborka) – Obwodnica Trójmiasta, tzw. Trasy Kaszubskiej. Umowa przewiduje w ciągu roku przygotowanie koncepcji, a także późniejsze przygotowanie materiałów do przetargu w formule „projektuj i buduj.
Koncepcja programowa jest dokumentem szczegółowo określającym, jak będzie wyglądała przyszła droga ekspresowa wraz z węzłami i będzie stanowiła podstawę dla przygotowania projektu budowlanego.
Przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie wspomnianej wielobranżowej koncepcji programowej wraz z mapą do celów projektowych, kompleksowymi badaniami geologicznymi wraz z materiałami przetargowymi oraz kosztorysem inwestorskim, a także późniejszego wsparcia inwestora przy przetargu na budowę w systemie „projektuj i buduj”. Koszt zamówienia wynosi 7 758 840 zł.
Ze względu na późniejsze realizację opracowana dokumentacja zostanie podzielona na cztery odcinki:
• Leśnice (bez węzła) – Łęczyce (z węzłem) (km 0+000 ÷ 16+000);
• Łęczyce (bez węzła) – Luzino (z węzłem) (km 16+000 ÷ 32+000);
• Luzino (bez węzła) – Szemud (z węzłem) (km 32+000 ÷ 43+000);
• Szemud (bez węzła) – Gdynia Wielki Kack (z węzłem) (km 43+000 ÷ 60+924).
Przypomnijmy:
Droga S6 na odcinku Lębork – Obwodnica Trójmiasta będzie miała długość ok. 61 km. Na trasie przewidziano budowę ośmiu węzłów drogowych: Lębork – Południe, Lębork – Wschód, Łęczyce, Strzebielino, Luzino, Szemud, Koleczkowo, Chwaszczyno. W ramach projektu przewidziano także rozbudowę węzła Gdynia Wielki Kack na S6 Obwodnicy Trójmiasta oraz rozbudowę jezdni głównej obwodnicy do przekroju trzypasowego, w każdym kierunku, w obrębie tego węzła. Trasa ma być dwujezdniowa po dwa pasy w każdym kierunku, natomiast na odcinku Chwaszczyno – Obwodnica Trójmiasta będą to trzy pasy.