22 kwietnia 2015 r. zostały otwarte oferty w postępowaniu przetargowym na wyłonienie wykonawcy budowy autostrady A1 na odcinku G pomiędzy węzłem Blachownia (bez węzła) a węzłem Zawodzie (z węzłem). Przedmiotem zamówienia jest budowa autostrady A1 długości o długości 4,700 km z nawierzchni betonowej wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie.
Zamówienie będzie realizowane w systemie projektuj i buduj. Termin realizacji zadania wynosi 33 miesięcy od daty podpisania umowy.
Do drugiego etapu zostało zakwalifikowanych dwudziestu Wykonawców, którzy spełnili warunki udziału w postępowaniu. Kryterium oceny ofert w drugim etapie było: cena (90%) i okres gwarancji (10%).
W drugim etapie, w odpowiedzi na wysłane zaproszenia wpłynęło 13 ofert. Ofertę z najniższą kwotą w wysokości 219 382 321,53 PLN (brutto) oraz z okresem gwarancji 10 lat złożyło Konsorcjum Firm: Berger Bau Polska Sp. z o.o., ul. Szczecińska 11, 54-517 Wrocław; Berger Bau GmbH ul. Äussere Spitalhofstrasse 19, 94036 Passau, Lan – Bawaria (Bayern) Niemcy
To otwarcie ofert jest już trzecim w czterech postepowaniach przeprowadzanych dla zadania Budowa autostrady A1 na odcinku Rząsawa – Pyrzowice. W dalszym ciągu trwa procedowanie postępowania przetargowego dla odcinka „F” od węzła Rząsawa (z węzłem) do węzła Blachownia (z węzłem)
A1 z Rząsawy do Pyrzowic wśród priorytetów
Odcinek A1 z Rząsawy do Pyrzowic o łącznej długości 56,9 km został umieszczony w załączniku nr 5 do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015, stanowiącym listę inwestycji realizowanych w nowej perspektywie finansowej UE 2014-2020, dla których postępowania przetargowe na wybór wykonawców robót są uruchamiane od 2013 r.
Wybudowanie autostrady A1 na odcinku Rząsawa - Pyrzowice, połączy zrealizowane już fragmenty autostrady A1 w woj. łódzkim i dalsze odcinki na północy kraju, z południową granicą państwa, z miastami aglomeracji śląskiej, Portem Lotniczym Katowice w Pyrzowicach oraz odciąży Częstochowę z ruchu tranzytowego.
Parametry techniczne autostrady:
klasa drogi |
A |
kategoria obciążenia ruchu |
KR6 |
prędkość projektowa |
120 km/h |
liczba pasów ruchu |
2x2 pasy ruchu z rezerwą na trzeci pas |
szerokość pasa ruchu |
3,75 m |
szerokość pasa awaryjnego |
3,00 m |
szerokość pasa rozdziału: |
12,50 m w tym opaski wewnętrzne 2x0,50 m |
pochylenie poprzeczne jezdni na prostej |
2,5% |
obciążenie nawierzchni |
115 kN/oś |