Do II etapu przetargu na budowę drogi S7 od Koszwał do Kazimierzowa koło Elbląga zostali zaproszeni ci oferenci, które przeszli pozytywnie etap weryfikacji – mają potencjał i możliwości do realizacji nowej trasy. Są to:
Na odcinek nr 1, Koszwały – Nowy Dwór Gdański:
1. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Pol-Aqua SA (Lider), Dragados SA (Partner)
2. Astaldi S.p.A.
3. Impresa Pizzarotti & C.S.p.A.,
4. Konsorcjum firm: Eurovia Polska SA (Lider), Warbud SA
5. Salini Impregilo S.p.A.
6. Konsorcjum firm: Mostostal Kraków S.A. (Lider), Ferrovial Agroman S.A.(Partner)
7. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty–Łódź” S.A. (Lider), Firma „Gotowski” Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe Spółka z o.o. (Partner)
8. Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A., Gülermak Agır Sanayi Unsaat ve Taahhüt A.S.
9. Metrostav a.s.
10. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. (Lider), Aldesa Construcciones SA (Partner)
11. Konsorcjum firm: PORR (Polska) SA (Lider), PORR Bau GMBH (Partner).
Na odcinek nr 2, Nowy Dwór Gdański – Kazimierzowo (Elbląg):
1. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Pol-Aqua SA (Lider), Dragados SA (Partner)
2. Astaldi S.p.A.
3. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o. (Lider), Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. z (Partner)
4. Impresa Pizzarotti & C.S.p.A.,
5. Konsorcjum firm: Eurovia Polska SA (Lider), Warbud SA
6. Mota-Engil Central Europe SA,
7. Salini Impregilo S.p.A.
8. Budimex SA
9. Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A., Gülermak Agır Sanayi Unsaat ve Taahhüt A.S.
10. Metrostav a.s.
11. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. (Lider), Aldesa Construcciones S.A. (Partner)
12. Konsorcjum firm: PORR (Polska) SA (Lider), PORR BAU GMBH (Partner)
Ze względu na nie spełnienie warunków udziału w przetargu zostały wykluczone z dalszego postępowania: konsorcjum firm Obrascón Huarte Lain S.A. (Lider), OHL ŽS,a.s. (Partner) oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o.
Firmy i konsorcja mogą złożyć ofertę tylko na jedno z dwóch zadań. O wyborze ofert będą decydowały trzy kryteria: cena – 90%, termin realizacji – 5% (między 27-30 miesięcy) oraz długość gwarancji na wybrane elementy infrastruktury (od 5 do 10 lat). Termin złożenia ofert upływa 03.06.2015 r. Jeśli wszystko przebiegnie sprawnie prace budowlane mogłyby się rozpocząć na przełomie sierpnia i września br.
Aktualizacja: otwarcie ofert zostało przesunięte na 21.07.2015 r.
Przypomnijmy:
Droga ekspresowa S7 będzie dwujezdniową drogą ekspresową o długości przeszło 40 km. Początek projektowanej trasy zlokalizowany jest w miejscowości Koszwały i dowiązany jest do oddanej do użytku w 2012 r. Południowej Obwodnicy Gdańska. Koniec projektowanej trasy będzie w miejscowości Kazimierzowo i jest dowiązany do istniejącej Obwodnicy Elbląga. Obecna droga krajowa nr 7 jest jednym z ważniejszych elementów infrastuktury drogowej zarówno w Polsce, jak i w sieci dróg o znaczeniu międzynarodowym (E77). Projektowany odcinek drogi krajowej S7 od Gdańska do Elbląga leży w europejskim korytarzu transportowym IA Ryga – Kaliningrad – Elbląg – Gdańsk (Via Hanzeatica) oraz w korytarzu z Gdańska przez Warszawę do Odessy (Via Intermare).
Parametry techniczne drogi ekspresowej S7:
W projekcie przewidziano budowę czterech węzłów: