II etap przetargu na budowę trasy S7
Został ogłoszony II etap przetargu na dwa odcinki drogi ekspresowej S7 między Koszwałami a Elblągiem.

Do II etapu przetargu na budowę drogi S7 od Koszwał do Kazimierzowa koło Elbląga zostali zaproszeni ci oferenci, które przeszli pozytywnie etap weryfikacji – mają potencjał i możliwości do realizacji nowej trasy. Są to:

 

Na odcinek nr 1, Koszwały – Nowy Dwór Gdański:

1. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Pol-Aqua SA (Lider), Dragados SA (Partner)

2. Astaldi S.p.A.

3. Impresa Pizzarotti & C.S.p.A.,

4. Konsorcjum firm: Eurovia Polska SA (Lider), Warbud SA

5. Salini Impregilo S.p.A.

6. Konsorcjum firm: Mostostal Kraków S.A. (Lider), Ferrovial Agroman S.A.(Partner)

7. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty–Łódź” S.A. (Lider), Firma „Gotowski” Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe Spółka z o.o. (Partner)

8. Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A., Gülermak Agır Sanayi Unsaat ve Taahhüt A.S.

9. Metrostav a.s.

10. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. (Lider), Aldesa Construcciones SA (Partner)

11. Konsorcjum firm: PORR (Polska) SA (Lider), PORR Bau GMBH (Partner).

 

Na odcinek nr 2, Nowy Dwór Gdański – Kazimierzowo (Elbląg):

1. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Pol-Aqua SA (Lider), Dragados SA (Partner)

2. Astaldi S.p.A.

3. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o. (Lider), Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. z (Partner)

4. Impresa Pizzarotti & C.S.p.A.,

5. Konsorcjum firm: Eurovia Polska SA (Lider), Warbud SA

6. Mota-Engil Central Europe SA,

7. Salini Impregilo S.p.A.

8. Budimex SA

9. Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A., Gülermak Agır Sanayi Unsaat ve Taahhüt A.S.

10. Metrostav a.s.

11. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. (Lider), Aldesa Construcciones S.A. (Partner)

12. Konsorcjum firm: PORR (Polska) SA (Lider), PORR BAU GMBH (Partner)

 

Ze względu na nie spełnienie warunków udziału w przetargu zostały wykluczone z dalszego postępowania: konsorcjum firm Obrascón Huarte Lain S.A. (Lider), OHL ŽS,a.s. (Partner) oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o.

 

Firmy i konsorcja mogą złożyć ofertę tylko na jedno z dwóch zadań. O wyborze ofert będą decydowały trzy kryteria: cena – 90%, termin realizacji – 5% (między 27-30 miesięcy) oraz długość gwarancji na wybrane elementy infrastruktury (od 5 do 10 lat). Termin złożenia ofert upływa 03.06.2015 r. Jeśli wszystko przebiegnie sprawnie prace budowlane mogłyby się rozpocząć na przełomie sierpnia i września br.

 

Aktualizacja: otwarcie ofert zostało przesunięte na 21.07.2015 r.

 

Przypomnijmy:

 

Droga ekspresowa S7 będzie dwujezdniową drogą ekspresową o długości przeszło 40 km. Początek projektowanej trasy zlokalizowany jest w miejscowości Koszwały i dowiązany jest do oddanej do użytku w 2012 r. Południowej Obwodnicy Gdańska. Koniec projektowanej trasy będzie w miejscowości Kazimierzowo i jest dowiązany do istniejącej Obwodnicy Elbląga. Obecna droga krajowa nr 7 jest jednym z ważniejszych elementów infrastuktury drogowej zarówno w Polsce, jak i w sieci dróg o znaczeniu międzynarodowym (E77). Projektowany odcinek drogi krajowej S7 od Gdańska do Elbląga leży w europejskim korytarzu transportowym IA Ryga – Kaliningrad – Elbląg – Gdańsk (Via Hanzeatica) oraz w korytarzu z Gdańska przez Warszawę do Odessy (Via Intermare).

 

Parametry techniczne drogi ekspresowej S7:

  • Klasa techniczna - S,
  • Przekrój - 2/2 (przekrój docelowy - 2/3),
  • Vp - 100 km/h Szerokość jezdni - 2×7,00 m
  • Szerokość jezdni docelowa - 2×10,50 m
  • Szerokość pasa awaryjnego - 2×2,50 m
  • Docelowa szerokość pasa rozdziału - 5,00 m (w tym opaski 2×0,50 m)
  • Szerokość pobocza gruntowego - 2×0,75 m

W projekcie przewidziano budowę czterech węzłów:

  • Cedry Małe (przesunięcie likwidowanego węzła „Kiezmark”),
  • Dworek,
  • Ryki,
  • Elbląg-Zachód.

 

GDDKiA