S8 Opacz – Paszków z trzema pasami ruchu!
Praca na południu Warszawy idzie pełną parą. Pierwsze wiadukty nad podwarszawskim odcinku S8 od maja będą do dyspozycji kierowców.

 

Za 8 miesięcy droga S8 Opacz – Paszków wraz z powiązaniem z droga krajowa nr 7 zostanie oddana kierowcom do użytku. Zaawansowanie prac na kontrakcie wynosi już ok. 65 proc.

 

Zrealizowane zostało już ok. 80 proc. jezdni głównej, czyli ok. 11,6 kilometrowy odcinek przyszłej trasy S8. Prace związane z budową 3 z 14 wiaduktów drogowych dobiegają końca. Wszystkie wnioski o wydanie pozwoleń na ich użytkowanie zostaną złożone do końca kwietnia. Planowana data oddania ich do użytku to maj tego roku. To obiekty w ciągu ulic Pruszkowskiej, Sokołowskiej i Centralnej. Oddanie wiaduktów do dyspozycji kierowców znacznie usprawni ruch lokalny.

 

Szersza S8

 

W trakcie realizacji inwestycji zapadła decyzja o budowie trasy S8 z trzema pasami ruchu w obu kierunkach zamiast pierwotnie planowanymi dwoma. Było to spowodowane ponowną analizą prognozowanego ruchu na tym odcinku. Prace związane z budową trzeciego pasa ruchu nie wpłyną na wydłużenie planowanego terminu realizacji kontraktu – mają zakończyć się do grudnia 2015 roku.

 

Nowe Technologie

 

Na trasie wylotowej z Warszawy na Kraków i Wrocław została zastosowana nawierzchnia długowieczna – technologia nie stosowana dotąd na drogach krajowych w Polsce. W technologii tradycyjnej najniższa warstwa konstrukcji asfaltowej, czyli podbudowa drogi wykonana jest z materiałów sztywnych i półsztywnych - sztywniejszych niż znajdujące się powyżej warstwy wiążąca i ścieralna. Nowa technologia zakłada zbudowanie podbudowy z materiałów bardziej elastycznych, które są bardziej odporne na deformacja w przypadku regularnego obciążania drogi, co ma miejsce na trasach wylotowych. Większa odporność na deformacje warstwy podbudowy przełoży się na większa wytrzymałość warstw wyższych. Warstwa wiążąca zostanie wzbogacona o mieszanki odporne na powstawanie kolein. Dzięki zastosowaniu nowej technologii na trasie, która będzie przenosić bardzo duży ruch, w przyszłości Skarb Państwa będzie ponosił mniejsze koszty związane z jej eksploatacją. Nie bez znaczenia jest również fakt, że remonty trasy, związane z wymianą poszczególnych warstw drogi będą rzadsze, trwać krócej i co za tym idzie będą mniej uciążliwe dla kierowców.

 

O INWESTYCJI:

Długość: ok. 14 km ( trasa S i droga klasy GP)

Wartość kontraktu: 565,7 mln zł

Data podpisania umowy: 12.04.2013 r.

Data zakończenia realizacji inwestycji - 12.2015 r.

Powierzchnia warstwy ścieralnej: 649.582,06 m2, to tyle co 101 boisk piłkarskich lub 520 basenów olimpijskich

Użyte mieszanki mineralno-asfaltowe: 381.570,48 ton, to tyle co 5451 wagonów kolejowych czyli jeden pociąg o długości ok. 70 km