Zgodnie z planem pierwsze prace na budowie obwodnicy Inowrocławia prowadzi obecnie 40 osób i kilkanaście maszyn budowlanych.
Przypominamy, że inwestycja realizowana jest w systemie „projektuj i buduj” co w tym przypadku oznacza m.in. konieczność dostosowania zatwierdzonego projektu budowlanego do zmienionych przepisów dotyczących dopuszczalnego poziomu hałasu (usytuowanie i parametry ekranów akustycznych). Wykonawca opracowując projekt wykonawczy ma prawo zaproponować Zamawiającemu ( GDDKiA ) inne rozwiązania niż przyjęte w projekcie budowalnym, optymalizujące realizację tej inwestycji. Jeśli będą to istotne zmiany to będzie musiał w zakresie tych zmian uzyskać zamienne zezwolenie na realizację inwestycji.
Pierwszym etapem robót są prace przygotowawcze ( m.in. drogi technologiczne, zaplecze budowy), które należy wykonać, aby przystąpić do poszerzenia frontu robót.
W kulminacyjnym momencie, prace na budowie będą prowadzone z udziałem ok. 500 pracowników i kilkudziesięciu maszyn budowlanych.
Prawie 19-sto kilometrowa obwodnica będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Trasa ominie Inowrocław od wschodu i skróci czas przejazdu kierowców jadących na trasie Toruń – Poznań. Wpłynie również na ograniczenie natężenia ruchu pojazdów w mieście. W ramach inwestycji powstaną trzy węzły: Latkowo, Jacewo i Tupadły. Powstanie także 14 obiektów inżynierskich, w tym wiadukty drogowe, wiadukty nad koleją, przejazdy gospodarcze, mosty i przejścia dla zwierząt.
Wykonawca deklaruje wykonywanie prac w godzinach od 7-19-tej