Podobnie, jak podczas remontów autostrady w roku 2013 i 2014, ruch pojazdów będzie przekierowany z dwóch jezdni na jedną i będzie się tam odbywał dwukierunkowo przy ograniczonej prędkości do 80 km/godz. Wyłączane z ruchu odcinki będą miały po około 10-12 km (w 4 etapach).
Na czas wykonywania remontu A4 zostaną zamknięte dla ruchu MOP-y Wierzbnik (I kategorii) oraz Rzędziwojowice (II kategorii). Przewidywany czas zamknięcia poszczególnych MOP-ów:
- MOP Wierzbnik – etap I - 1.06.2015 r. – 18.06.2015 r. oraz etap IV - 01.08.2015r. – 15.08.2015r.
- MOP Rzędziwojowice – etap III - 13.07.2015r. – 31.07.2015r.
Ostatnim etapem remontu będą prace na węźle „Przylesie” i wówczas na okres 2-3 tygodni węzeł będzie całkowicie zamknięty dla ruchu. Prace rozpoczną się od 197. km autostrady (MOP Wierzbnik, 3 km za węzłem „Przylesie) i będą się posuwały w stronę węzła „Prądy”. Roboty, w miarę możliwości technicznych i technologicznych, będą prowadzone od wczesnych godzin porannych do późnego wieczora, a jeżeli będzie to możliwe, to także w nocy. Również w soboty, niedziele i święta. W sytuacjach, gdy będzie dochodziło do większych zatorów, ruchem pokierują służby drogowe.
W latach 2013-2019 opolski Oddział GDDKiA planuje dokonać wymiany nawierzchni na całej długości opolskiego odcinka autostrady A-4 (2 x 85 km). W 2013 roku wyremontowany został 7,5-kilometrowy odcinek jezdni południowej (w kierunku Katowic) pomiędzy węzłami „Prądy” i „Dąbrówka” wraz z samymi węzłami. W roku ubiegłym remont kontynuowano i nowa nawierzchnia pojawiła się na pozostałym fragmencie jezdni południowej między węzłami „Prądy” i „Dąbrówka” (13 km) oraz na całej długości pomiędzy tymi węzłami na jezdni północnej (20 km).