Odcinek o długości 11,6 km powstanie w ciągu 31 miesięcy od podpisania umowy, prace zakończą się w IV kwartale 2018 roku. Kontrakt na zaprojektowanie i rozbudowę drogi jest wart 436,65 mln zł - przewiduje kontynuację projektowania i rozbudowę istniejącej drogi krajowej do parametrów trasy ekspresowej. Zakres prac podpisanej przez warszawski oddział GDDKiA obejmuje m.in. likwidację przejść dla pieszych w poziomie drogi, budowę skrzyżowań bezkolizyjnych czy ekranów akustycznych. Projekt przewiduje wymianę wszystkich warstw drogi od podbudowy przez wiążącą do ścieralnej. Droga będzie budowana w technologii betonowej.
Trasa będzie przedłużeniem powstającego fragmentu S8 z Opaczy do Paszkowa w kierunku Wrocławia i Katowic.
Budowa 11,6 km odcinka z Paszkowa do Przeszkody jest jednym z dwóch zadań w przetargu na przebudowę trasy od Radziejowic do Paszkowa.
Zadanie I obejmuje budowę drogi ekspresowej na odcinku o długości 9,9 km z Przeszkody do Radziejowic. Trwa wybór najkorzystniejszej oferty spośród sześciu złożonych. Wykonawcy zaoferowali realizację prac za kwotę od 306,9 do 457,7 mln zł.
W Warszawskim oddziale GDDKiA na podpisanie czekają jeszcze umowy na zaprojektowanie i budowę 18,5 km Południowej Obwodnicy Warszawy - najkorzystniejsze oferty opiewają na 2,5 mld zł i 24,6 km obwodnicy Radomia za 729,4 mln zł. Umowy z wybranymi wykonawcami zostaną podpisane po zakończeniu kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Na rozstrzygnięcie czeka również przetarg na budowę obwodnicy Góry Kalwarii w ciągu drogi DK50/DK79. O realizację inwestycji ubiega się ośmiu wykonawców, którzy złożyli oferty o wartości od 267,8 do 426,6 mln zł.