Znamy wykonawcę obwodnicy Góry Kalwarii

Oferta opiewająca na 313 mln zł została uznana za najkorzystniejszą w przetargu na zaprojektowanie i budowę 9 km obwodnicy Góry Kalwarii w ciągu dróg krajowych nr 50 i 79.



Chętnych do realizacji inwestycji było osiem firm i konsorcjów, które wyceniały kontrakt na od 268 do 427 mln zł przy kosztorysie zamawiającego opiewającym na 349 mln zł. Najtańsza ze złożonych ofert została odrzucona z uwagi na nieprzedłużenie przez wykonawcę wadium. Oferta uznana za najkorzystniejszą należy do firmy Intecor.

 

Inwestycja jest realizowana w trybie Projektuj i Buduj, w którym wykonawcy optymalizują rozwiązania w otrzymanej dokumentacji projektowej, proponują technologię budowy, co ma wpływ na oferowaną cenę.  

 

W trakcie wyboru najkorzystniejszej oferty weryfikowana była poprawność złożonych ofert w stosunku do wymagań postawionych w  postępowaniu. Przy wyborze brana była oferowana cena, termin wykonania i okres gwarancji. Umowa z wykonawcą zostanie podpisana po zakończeniu kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Planowany termin zakończenia robót to połowa 2019 roku.

 

W warszawskim oddziale GDDKiA na rozstrzygnięcie czeka przetarg na  zaprojektowanie budowę drogi ekspresowej S8 na odcinku o długości 9,9 km z Przeszkody do Radziejowic. Trwa wybór najkorzystniejszej oferty spośród sześciu złożonych. Wykonawcy zaoferowali realizację prac za kwotę od 306,9 do 457,7 mln zł.Dzisiaj, 3 czerwca, podpisana została umowa na budowę trasy z Paszkowa do Przeszkody  o długości 11,6 km. W Warszawskim oddziale GDDKiA na podpisanie czekają jeszcze umowy na zaprojektowanie i budowę 18,5 km Południowej Obwodnicy Warszawy - najkorzystniejsze oferty opiewają na 2,5 mld zł i 24,6 km obwodnicy Radomia za 729,4 mln zł. Umowy z wybranymi wykonawcami zostaną podpisane po zakończeniu kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

 

 O inwestycji:

Projekt zakłada budowę odcinków: w ciągu DK79 o długości ok. 5 km oraz DK50 długości ok. 4 km.

 

Przyszła droga o parametrach trasy GP (ruch główny przyspieszony) będzie posiadała 2 jezdnie po 2 pasy ruchu w każdym kierunku.

Wybudowane zostaną:

- 3 węzły drogowe: „Kąty”, „Marianki” i „Stadion”,

- ciągi pieszo-rowerowe,

- obiekty inżynierskie,

- urządzenia ochrony środowiska,

- odwodnienie,

- drogi obsługujące tereny przyległe

- urządzenia infrastruktury podziemnej.

 

W ramach zamówienia przewidziane zostało również wykonanie kompleksowego remontu istniejących dróg krajowych nr 79 (około 6,0 km) i 50 (około 3,0 km) na odcinkach zastępowanych przez obwodnicę Góry Kalwarii (poza granicami robót objętych decyzją ZRID) wraz z odtworzeniem organizacji ruchu, w zakresie m. in.:

- nawierzchni,

- poboczy,

- elementów BRD.