GDDKiA wystąpiła o wydanie decyzji środowiskowej dla całej trasy S17 na ok. 13,8 km odcinku w. Drewnica – w. Zakręt będącej częścią warszawskiego ringu.
Preferowany przez inwestora wariant rekomendowany we wniosku, został wybrany na podstawie Studium Techniczno – Ekonomiczno Środowiskowego (którego częścią jest Raport Oddziaływania na Środowisko). W analizie brano pod uwagę wymagania środowiskowe w tym komfort okolicznych mieszkańców, prognozowany ruch, technologię budowy i geologie terenów przez które przechodzi obwodnica. Analiza pozostałych wariantów, w tym też ten przechodzący, przez Wesołą tunelem, również zostały przekazane do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska wraz z wnioskiem o wydanie Decyzji Środowiskowej.
Swoje stanowisko na temat przebiegu trasy zainteresowane strony będą mogły wyrazić w trakcie konsultacji społecznych. Jest to jeden z obowiązkowych etapów poprzedzających wydanie decyzji środowiskowej, która to dopiero ostatecznie wskaże przebieg trasy.
Wschodnia Obwodnica Warszawy czyli trasa S17 na odcinku w. Drewnica –w. Lubelska jest ostatnim fragmentem warszawskiego ringu, na który nie zostały ogłoszone przetargi na budowę.
Obwodnica Warszawy będzie mieć długość ok. 82 km, z tego zrealizowanych zostało już ok. 38 km. Na kolejnych odcinkach o długości ok. 6,8 km są realizowane prace, trwają przetargi na wybór wykonawców następnych 20,5 km warszawskiego ring czyli Południowej Obwodnicy Warszawy (w. Puławska – w. Lubelska) i węzła Lubelska.