13 lipca rozpoczną się prace przy remoncie nawierzchni mostu przez Wisłę w Annopolu. Roboty będą prowadzone na połowie szerokości jezdni co oznacza wprowadzenie ruchu wahadłowego. Wykonawca ukończy prace 30 września br., a nowa nawierzchnia bitumiczna rozwiąże coroczne problemy z powracającymi uszkodzeniami dotychczasowej nawierzchni cienkowarstwowej.
Podczas remontu przeprowadzonego w 2001 roku na przęsłach nurtowych obiektu (nr 7,8,9) położono jako rozwiązanie eksperymentalne cienkowarstwową nawierzchnię. Miało to odciążyć konstrukcję obiektu, ale jedyne w kraju tego rodzaju rozwiązanie nie zdało egzaminu. Po kilkuletnim okresie użytkowania okazało się, że cienkowarstwowa nawierzchnia odspaja się wymagając corocznych napraw. Na zlecenie GDDKiA opracowano ekspertyzę techniczną przeliczając wytrzymałość konstrukcji po ułożeniu nawierzchni bitumicznej w miejsce cienkowarstwowej. Taka metoda naprawy pozwoli na długi czas rozwiązać problem nawierzchni mostu.
Wyłoniony w przetargu wykonawca opracował niezbędny projekt, uzyskał wymagane decyzje i przeprowadzi remont przęseł od 6 do 10. Prace będą polegały na usunięciu istniejącej cienkowarstwowej nawierzchni na przęsłach 7-9 wraz ze skorodowanym betonem płyty pomostu, odtworzeniu betonu, ułożeniu warstw izolacyjnych oraz nawierzchni bitumicznej. Prace będą prowadzone połówkami jezdni by zapewnić przejezdność w ruchu wahadłowym. Odbiór zakończonych prac 30 września br. Wartość ok. 1,5 mln zł.