Od poniedziałku 6 lipca, od godziny 13.00 przez cztery tygodnie zamknięta będzie dla ruchu łącznica relacji Kraków – A4 Rzeszów. Oznacza to, że kierowcy jadący ul. Wielicką z Krakowa do Rzeszowa, by dostać się na A4 muszą korzystać z wyznaczonego objazdu ulicami : Wielicką, Krakowską w Wieliczce, Krakowską boczną następnie powrót na ul. Krakowską. Wjazd na A4 w kierunku Rzeszowa możliwy jest od strony Wieliczki. Na samej A4 pod wiaduktem wyłączone z ruchu zostanie po jednym wewnętrznym pasie na obydwu jezdniach autostrady, na odcinku ok. 80 metrów. Do dyspozycji kierowców pozostanie tu po dwa pasy na każdej jezdni.
Zmiany w organizacji ruchu związane są rozpoczynającym się remontem wiaduktów nad autostradą, na węźle Kraków Wieliczka.
Zakres robót:
- zwolnienie (rozkucie) mocowania dylatacji na ściance zaplecznej przyczółka A (od strony Krakowa)
- rektyfikacja łożysk na przyczółku A. Wielkość projektowanego podniesienia konstrukcji niosącej na przyczółku wynosi 104mm.
- rektyfikacja łożysk na filarze D. Wielkość projektowanego podniesienia konstrukcji niosącej na filarze wynosi 15mm,
- korekta wysokościowa niwelety jezdni, krawężników, chodników, gzymsów, urządzeń odwodnienia w rejonie skrzydeł przyczółka A oraz na dojeździe od strony Krakowa.
- wymiana neoprenowych wkładek dylatacyjnych i uszczelnienie nieszczelności na styku dylatacji z nawierzchnią,
- wymiana istniejących rur odwodnienia z PCV wraz z ich mocowaniami na rury z HDPE
- oczyszczenie metodą strumieniowo-ścierną powierzchni betonowych ustroju niosącego i podpór
- iniekcja ewentualnych, odkrytych rys o rozwartości powyżej 0,1mm
- naprawa rys na nawierzchni chodnika wraz z uszczelnieniem styku kapy chodnikowej z krawężnikiem i pomiędzy krawężnikami
- likwidacja lokalnych ognisk korozji zbrojenia
- lokalne naprawy uszkodzonego betonu konstrukcji niosącej i podpór
- wykonanie powłok antykorozyjnych na całości powierzchni betonowych wiaduktu wraz z powłokami antygraffiti na podporach do wysokości 3,0m.
- usunięcie ognisk korozji i wykonanie napraw powłok antykorozyjnych elementów stalowych takich jak łożyska, dylatacje, balustrady, bariero-poręcze, śruby kotwiące i łączniki barier.