Kto zbuduje kolejny fragment S17?

Trzynastu wykonawców zaprosiliśmy do składania ofert na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S17 od początku obwodnicy Kołbieli do obwodnicy Garwolina. Przetarg dotyczy odcinka o długości blisko 22 km podzielonego na dwie części. Wszyscy wykonawcy są zainteresowani budową obydwu części.



Odcinek stanowiący obwodnicę Kołbieli, ma 8,7 km długości. Poprowadzony jest nowym śladem, po zachodniej stronie drogi krajowej nr 17, a w miejscu przecięcia z planowanym nowym przebiegiem DK50 powstanie węzeł Kołbiel. Drugi odcinek, od końca obwodnicy Kołbieli do początku obwodnicy Garwolina, ma długość ok. 13 km i przebiega w śladzie obecnej DK17. Na przecięciu z drogą wojewódzką 805 powstanie węzeł Lipówki. W ramach inwestycji wybudowanych zostanie czternaście obiektów inżynierskich w ciągu drogi ekspresowej i nad nią, Miejsca Obsługi Podróżnych, urządzenia ochrony środowiska oraz drogi dojazdowe do obsługi ruchu lokalnego.

 

GDDKiA 

Mapa orientacyjna odcinka od w. Lubelska do początku obw. Garwolina

 

Realizacja drogi ekspresowej S17 będzie prowadzona w trybie projektuj i buduj co oznacza iż przyszły wykonawca opracuje dokumentację projektową, uzyska decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, a następnie wybuduję trasę. Przed oddaniem do ruchu opracuje dokumentację  powykonawczą oraz uzyska decyzji dopuszczenia do użytkowania drogi. Nawierzchnia drogi ekspresowej wykonana będzie w technologii betonu cementowego.

Budowa ma być zrealizowana w terminie nie dłuższym niż 37 miesięcy od daty zawarcia umowy (do czasu realizacji nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca). Wykonawca może zaproponować skrócenie terminu o trzy miesiące co będzie brane przy ocenie oferty podobnie jak wydłużenie gwarancji z pięciu do dziesięciu lat.

Więcej o inwestycji