Ich wykonanie jest uzależnione od warunków atmosferycznych - nie mogą być realizowane podczas opadów. Termin przekazania drogi kierowcom uzależniony jest więc od poprawy pogody, przeprowadzenia kontroli WINB i jej pozytywnego wyniku.
Budowa trasy S8 na odcinku od w. Opacz do w. Paszków wraz z powiązaniem z drogą krajową nr 7 zgodnie z kontraktem ma zakończyć się w grudniu 2015 roku. Już w lipcu do użytku został oddany pierwszy - ok. 6 km odcinek nowej trasy S8 z Opaczy do Janek. Wówczas znaczną poprawę odczuli kierowcy udający się w stronę Wrocławia i Katowic. Osoby jadące w kierunku Krakowa cały czas korzystają z drogi krajowej nr 7. To będzie mogło zmienić się po planowanym otwarciu łącznika.
Zakres prac obejmuje m.in. budowę 11,5 km nowego odcinka drogi ekspresowej od węzła Opacz do węzła Paszków (na odcinku Opacz – Warszawa Janki – Paszków), wraz z odcinkiem drogi o klasie GP (główna przyspieszona) od węzła Warszawa Janki do skrzyżowania z drogą wojewódzką 721 o długości 2,4 km.
Trasa ekspresowa będzie miała trzy pasy ruchu w obu kierunkach, trasa GP – dwa pasy ruchu. W ramach realizacji kontraktu wybudowane zostaną obiekty inżynierskie (5 kładek, 4 mosty, 13 wiaduktów, 10 przejść dla zwierząt) w ciągu drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z tą trasą oraz węzły drogowe: Puchały, Warszawa Janki, Paszków.
Inwestycja warta 565,7 mln zł jest współfinansowana z dotacji unijnych w ramach POIiŚ 2007 – 2014. Umowa, zgodnie z którą termin realizacji inwestycji wynosi 32 miesiące została podpisana 12.04.2013. Kontraktowy termin zakończenia realizacji inwestycji to grudzień 2015 roku.