13 września 2015 r. o godzinie 20:00, zakończył się ostatni etap wymiany nawierzchni na węzłach „Bocheńskiego” i „Witosa” w Katowicach. Tym samym dobiegł końca remont nawierzchni węzłów autostrady A4 w tym roku. W ramach tego zadania zastała wymieniona również nawierzchnia na węźle Batory w Chorzowie.
Po ponad 10 latach bezawaryjnego funkcjonowania, jezdnie węzłów doczekały się nowej, spełniającej wszelkie parametry i normy, bezpiecznej nawierzchni. Wraz z nawierzchnią odtworzono również oznakowanie poziome.
Prace remontowe zostały zakończone 26 godzin przed założonym harmonogramem, który przewidywał wykonanie remontu w ciągu 240 godzin. Aby zminimalizować czas utrudnień zadanie podzielono na etapy a prace prowadzone były nieprzerwanie 24 godziny na dobę. Podkreślenia wymaga fakt, iż w trakcie robót nie doszło do żadnych zatorów spowodowanych remontem, a ruch prowadzony objazdami odbywał się płynnie.
W trakcie remontu zostało sfrezowane około 44 tysiące m2 nawierzchni. W jej miejsce wbudowano około 2,2 tysiące m3 odpornej na ścieranie i koleinowanie nawierzchni SMA. Powierzchnia odtworzonego oznakowania poziomego wyniosła ponad 2,2 tysiące m2. Łącznie w ramach remontu wymienione zostało ponad 6 km nawierzchni. Równocześnie pracowały 4 frezarki o szerokości frezowania 2 m oraz 4 grupy bitumiczne, z których każda dysponowała rozkładarką mas. Do transportu materiałów wykorzystano ponad 50 wywrotek
Dziękujemy Wszystkim Kierowcom za wyrozumiałość i życzymy bezpiecznych przejazdów po nowej nawierzchni autostrady.