Przebudowa drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Podwarpie – Dąbrowa Górnicza (S1 Podwarpie – Dąbrowa Górnicza)
oddział: Katowice
długość – 6,95 km
obecny etap – w przetargu
Etap zrealizowany:
grudzień 2009r. – opracowano STEŚ etap I
luty 2010r. – wykonano Studium geologiczno – inżynierskie
wrzesień 2011r. – odbyło się posiedzenie Rady Technicznej w Centrali GDDKiA ustalającej kluczowe ustalenia dotyczące Projektu
grudzień 2011r. – opracowany został STEŚ etap II
grudzień 2011r. – sporządzono Raport o oddziaływaniu inwestycji na środowisko
grudzień 2011r. – opracowanie Analizy Ekonomicznej i Finansowej
15.02.2012r. - złożono wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach.
25.07.2012r. – uzyskano decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia, realizowanego według rekomendowanego wariantu 1C
12.08.2014r. – uzyskano decyzję Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska (GDOŚ) stwierdzającą ostateczność decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
marzec 2015r. – uzgodnienie przez Ministra Infrastruktury i Rozwoju Programu Inwestycyjnego
Wykonano dokumentację studialną obejmującą Studium Techniczno – Ekonomiczno - Środowiskowe – etap I oraz II w ramach „Opracowania dokumentacji projektowej na przebudowę drogi krajowej Nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Podwarpie – Dąbrowa Górnicza, km 14+000 – 20+500” oraz materiały do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia.
Etap w realizacji:
16 grudnia 2019 r. ogłoszenie o przetargu na realizację zadanie w formule „Projektuj i buduj”.
II. Opis inwestycji
Przebieg drogi:
Mapa orientacyjna inwestycji
Podstawowe parametry techniczne:
Zakres inwestycji:
Efektem rzeczowym planowanej inwestycji będzie przebudowa odcinka drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na długości 6,95 km z dostosowaniem nawierzchni do przenoszenia obciążenia o nacisku 115 kN/oś. Zlikwidowane zostaną jednopoziomowe skrzyżowania z drogami poprzecznymi. Zostanie wybudowany węzeł Ząbkowice oraz przebudowany węzeł Pogoria. W ramach kontraktu wybudowane będą m.in. cztery mosty i cztery wiadukty drogowe oraz dwie kładki dla pieszych. Ponadto wykonane będą drogi serwisowe oraz dojazdowe do terenów przyległych, urządzenia ochrony środowiska m.in. zabezpieczenia przeciwhałasowe oraz przejścia dla zwierząt.
Wariantowanie przebiegu drogi:
STEŚ etap II dla inwestycji polegającej na przebudowie drogi krajowej nr 1 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Podwarpie – Dąbrowa Górnicza zostało przygotowane jako materiał dla uzyskania Decyzji Środowiskowej. Przebieg trasy został rozpatrzony w trzech wariantach przez GDDKiA. Wszystkie warianty były szeroko konsultowane ze społeczeństwem, organami samorządowymi. Wszelkie protesty i postulaty zostały przeanalizowane przez tutejszy Odział przy udziale biura projektów. Wariant 1C wskazano jako rekomendowany we wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przebudowy drogi i wybrany do realizacji.
Obiekty inżynierskie:
Węzły:
Wariant preferowany:
III. Podział zadania inwestycyjnego na etapy i kolejność ich realizacji
Nie przewiduje się podziału zadania inwestycyjnego na etapy.