S11 odc. granica woj. śląskiego/opolskiego do obwodnicy Tarnowskich Gór (ODC. I)
Oddział: Katowice
Długość: 25,0 km
Etap: STEŚ
Wartość inwestycji: 1 059 500 000,00 zł
I. Etap zrealizowany:
Luty 2016: Program Inwestycji dla drogi S11 został zatwierdzony przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa.
Październik 2016: Ogłoszenie przetargu dla zadania „Opracowanie dokumentacji w zakresie niezbędnym do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy drogi ekspresowej S11 w województwie śląskim”.
Luty 2017: Przetarg został unieważniony z powodu przekroczenia przez ofertę najkorzystniejszą kwoty posiadanej przez Zamawiającego. Wpłynęło łącznie 9 ofert.
Wrzesień 2017: Departament Studiów – Wydział Prac Studialnych GDDKiA opracował materiały obejmujące: Studium sieciowe z elementami studium korytarzowego dla inwestycji pod nazwą „Budowa drogi ekspresowej S11 w województwie śląskim”. Opracowanie zawiera 4 (oznaczone I, II, III, IV) warianty przebiegu odcinka S11 obejmującego Obwodnicę Tarnowskich Gór oraz 2 warianty (oznaczone A, B) odcinka S11 od Obwodnicy Tarnowskich Gór do granicy woj. śląskiego.
Wrzesień 2017: Posiedzenie o charakterze Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych w GDDKiA o/Katowice. Na spotkaniu podjęto decyzję o wyborze wariantów „III” i „A” dla obu odcinków S11.
Październik 2017: Posiedzenie o charakterze Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych w Centrali GDDKiA w Warszawie. Do dalszych analiz na etapie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego jak korytarz wyjściowy zostały wskazane warianty „III” i „A”. Jednakże w związku korektą długości odcinków oraz zmianą rozkładu kosztów inwestycji, konieczne było przygotowanie Aneksu do Programu Inwestycji.
Kwiecień 2018: Zatwierdzenie przez Ministra Infrastruktury Aneksów do Programu Inwestycji dla obu odcinków.
Kwiecień 2018: został ogłoszony przetarg dla zadania pod nazwą: „Opracowanie dokumentacji w stadium Studium Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowego (STEŚ) oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy drogi S11 w woj. śląskim”. W ramach ww. zadania powstaną i będą analizowane nowe warianty przebiegu drogi w oparciu o ustalone korytarze dla obu odcinków S11.
Czerwiec 2018: Otwarcie ofert – wpłynęło łącznie 9 ofert.
Październik 2018: Zakończenie postępowania przetargowego i zawarcie umowy z Wykonawcą.
W realizacji:
Oddział GDDKiA w Katowicach realizuje obecnie zawartą w dniu 09.10.2018 roku umowę nr O.KA.D-3.2413.26.2018 dla zadania pod nazwą: „Studium Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowe (STEŚ) oraz materiały do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy drogi S11 w woj. śląskim”. Wykonawcą opracowania jest Biuro Projektowo – Konsultingowe COMPLEX PROJEKT Sp. z o. o., ul. Armii Krajowej 6, 40 – 698 Katowice. Termin umowny to 14 miesięcy od daty zawarcia umowy. Obecnie trwa korespondencja w sprawie wydłużenia tego terminu o około 5 miesięcy.
II. Opis inwestycji
Przebieg drogi:
Mapa orientacyjna inwestycji: https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/pl/3838/Inwestycje-w-przygotowaniu
Podstawowe parametry techniczne:
Parametry techniczne zostaną uszczegółowione na etapie sporządzania dokumentacji w ramach STEŚ.
Zakres inwestycji:
Efektem rzeczowym planowanej inwestycji będzie budowa nowego odcinka drogi ekspresowej S11 o nawierzchni zdolnej do przenoszenia obciążenia o nacisku 115 kN/oś. Zostaną wybudowane bezkolizyjne węzły, bezkolizyjne skrzyżowania z drogami poprzecznymi i obiekty mostowe. Ponadto wybudowane będą drogi dojazdowe do terenów przyległych, urządzenia ochrony środowiska m.in.: zabezpieczenia przeciwhałasowe oraz przejścia dla zwierząt. Powstaną również odcinki łącznikowe od wybranych węzłów do istniejącego układu komunikacyjnego.
Wariantowanie przebiegu drogi:
Na obecnym etapie prac nad STEŚ zaproponowano 4 warianty przebiegu drogi na odcinku stanowiącym Obwodnicę Tarnowskich Gór. PODAĆ LINK DO NASZEJ STRONY
Obiekty inżynierskie:
Przewiduje się budowę obiektów inżynierskich (między innymi: obiektów mostowych, przejazdów leśnych pod drogą S11, wiaduktów drogowych, estakad, kładek dla pieszych oraz przepustów zespolonych i murów oporowych). Projekt nie przewiduje wykonania obiektów tunelowych.
Węzły:
Na przedmiotowym odcinku przewidywane są 4 węzły drogowe:
MOP-y:
Dla przedmiotowego odcinka założono rezerwę terenu pod jeden MOP typu II, na wysokości m. Ciasna lub m. Jeżowa, w zależności od wariantu trasy.
III. Ochrona środowiska
W ramach zadania przewiduje się budowę przejść dla zwierząt (małych, średnich i dużych), szczelnego systemu odwodnienia, ekranów przeciwhałasowych, wygrodzenie pasa drogowego
IV. Podział zadania inwestycyjnego na etapy i kolejność ich realizacji
Nie przewiduje się podziału zadania inwestycyjnego na etapy.