Realizacją kolejnego odcinka drogi ekspresowej S19, tym razem od końca obwodnicy Kraśnika do granicy z woj. podkarpackim, zainteresowane są 23 firmy z Polski i Europy. Przypomnijmy, że wnioski o dopuszczenie do przetargu na odcinek od Lublina do końca obwodnicy Kraśnika złożyło dziewiętnaście firm. W przyszłym roku wyłonieni zostaną wykonawcy inwestycji realizowanej w trybie projektuj i buduj, a w 2020 roku kierowcy skorzystają z całej blisko 75 kilkometrowej trasy S19 od Lublina w stronę Rzeszowa.
Przetarg podzielono na trzy części: od węzła Kraśnik Południe do węzła Janów Lubelski Północ (długość ok. 18 km), obwodnicę Janowa Lubelskiego (ok. 7 km) oraz od węzła Janów Lubelski Południe do węzła Lasy Janowskie (ok. 8 km). Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie opracowanie dokumentacji technicznej, uzyskanie decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej oraz wybudowanie trasy o łącznej długości ok. 33 km. Dwujezdniowa droga ekspresowa będzie prowadziła po nowym śladzie na zachód od obecnej DK19 a jedynie na odcinkach przechodzących przez kompleksy leśne, w Polichnie i na południe od Janowa Lubelskiego, w korytarzu obecnej drogi.
Do drugiego etapu zaproszeni zostaną wykonawcy, których wiedza i doświadczenie, potencjał kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i finansowa będzie spełniała warunki określone w treści ogłoszenia o zamówieniu. Skrócenie czasu realizacji z 37 do 34 miesięcy (nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) oraz wydłużenie z 5 do 10 lat gwarancji będzie uwzględniane przy ocenie ofert cenowych potencjalnych wykonawców (5 proc. czas, 5 proc. gwarancja, 90 proc. cena). Postępowanie przetargowe prowadzi oddział w Łodzi (szczegóły przetargu).