oddział: Olsztyn
długość – 17,7 km
obecny etap – w realizacji
wartość projektu: 396,4 mln zł (z uwzględnieniem kosztów dokumentacji, wykupów, prac archeologicznych, nadzoru i robót)
Etap zrealizowany:
16.03.2010 – zatwierdzenie STEŚ II przez KOPI
30.07.2010 – uzyskanie DŚU
07.10.2011 – utrzymanie DŚU przez GDOŚ w mocy
02.04.2012 – umowa na dokumentację projektową: KP, PB
10.08.2015 – odbiór końcowy PB
30.09.2015 - ogłoszenie przetargu na PiB
06.04.2016 – uzyskanie decyzji ZRID
Etap w realizacji:
02.02.2018 - podpisanie umowy na PiB z PORR SA o wartości 318,2 mln zł
Podstawowe parametry techniczne trasy głównej projektowanej drogi krajowej nr 15:
- klasa techniczna GP
- prędkość projektowa 80 km/h
- prędkość miarodajna 100 km/h
- nośność nawierzchni 115 kN/oś
- przekrój jednojezdniowy 2+1 z barierą linową
- szerokość jezdni 2 x 3,50 + 3,50m
- szerokość pasa wyłączonego z ruchu za pomocą oznakowania poziomego 1,20 m ( w tym opaski 2 x 0,50 m)
- szerokość opasek 2 x 0,50 m
- szerokość pobocza nieutwardzonego min 1,8 m
- szerokość korony drogi zmienna
- kategoria ruchu KR5
Liczba obiektów inżynierskich - 13 w tym 8 wiaduktów drogowych, 1 most, 4 przejścia dla zwierząt.
Ponadto zakresem inwestycji objęto budowę:
• układu dróg serwisowych oraz przebudowę dróg innych kategorii, których zadaniem będzie obsługa przyległych terenów,
• czterech skrzyżowań jednopoziomowych: Brzozie Lubawskie, Kacze Bagno, Nowe Miasto Lubawskie, Bratian,
• estakad w ciągu drogi krajowej nr 15 oraz wiaduktów w ciągu dróg poprzecznych,
• mostów i przepustów nad ciekami wodnymi,
• przejść dla zwierząt (wiadukty, mosty lub przepusty),
• zatok autobusowych,
• miejsc do kontroli pojazdów,
• kanału technologicznego,
• urządzeń ochrony środowiska,
• urządzeń odwadniających pas drogowy wraz z urządzeniami do podczyszczania ścieków deszczowych,
• urządzeń oświetlenia drogowego,
• urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz przebudowę infrastruktury niezwiązanej z drogą.
Obwodnica Nowego Miasta Lubawskiego - plan orientacyjny