Początek zadania znajduje się za węzłem Bobrowniki w województwie pomorskim, powiat słupski, gmina Damnica. Odcinek ma ok. 13 km długości. Koniec projektowanego odcinka zadania 3 znajduje się za węzłem Skórowo w gminie Potęgowo.
Zakres projektowania i budowy w ramach zadania 3 przewiduje się wykonanie w szczególności:
• budowę odcinka drogi ekspresowej długości ok. 13 km ;
• budowę dwóch węzłów drogowych: „Rzechcino” i „Skórowo”;
• budowę miejsca obsługi podróżnych kategorii I;
• przygotowanie terenu pod budowę miejsca obsługi podróżnych kategorii II;
• przebudowę istniejących dróg publicznych w miejscach krzyżowania się z drogą ekspresową;
• budowę dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do drogi ekspresowej;
• budowę obiektów mostowych w ciągu drogi ekspresowej;
• budowę obiektów mostowych nad drogą ekspresową w ciągu dróg poprzecznych i łącznic węzłów;
• budowę przepustów pod drogą ekspresową i pod pozostałymi drogami oraz zjazdami;
• budowę oświetlenia drogowego;
• budowę kanalizacji teletechnicznej;
• budowę systemu odwodnienia drogi, w tym: rowów drogowych, kanalizacji deszczowej i urządzeń podczyszczających;
• realizację urządzeń ochrony środowiska, takich jak: ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno - naprowadzającym, szczelny system odprowadzenia wód opadowych, zespoły podczyszczające wody opadowe z jezdni, zbiorniki retencyjne/infiltracyjne,
• budowę infrastruktury technicznej dla potrzeb obiektów zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej, w tym: oświetlenia, linii energetycznych, sieci wodociągowych, sieci i urządzeń oczyszczających ścieki sanitarne, kanalizacji deszczowej i urządzeń oczyszczających i innych;
• przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury technicznej, w tym: linii elektroenergetycznych i teletechnicznych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci wodociągowych, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych;
• wykonanie oznakowania drogi ekspresowej i pozostałych dróg oraz wyposażenie ich w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego takie, jak: bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenia (np. przy zbiornikach retencyjnych);
• rozbiórkę obiektów budowlanych;
• opracowanie dokumentacji powykonawczej;
• wykonanie wszelkich innych robót i opracowań, jakie okażą się niezbędne dla zaprojektowania i zrealizowania inwestycji;
• uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji.
Więcej na stronie projektu na etapie koncepcji programowej: