Podpisano umowę na zaprojektowanie i budowę kolejnego odcinka drogi ekspresowej S17 łączącej Warszawę z Lublinem. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Mota Engil Central Europe. Odcinek o długości 13,2 km, na terenie województwa lubelskiego pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód, powstanie kosztem ok. 270,8 mln zł. Wykonawca zadeklarował ukończyć prace w ciągu 34 miesięcy (do czasu nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) i udzielił10-letnią gwarancję jakości.
Realizacja drogi ekspresowej S17 będzie prowadzona w trybie projektuj i buduj co oznacza iż wykonawca opracuje dokumentację projektową, uzyska decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, a następnie wybuduje trasę. Przed oddaniem do ruchu opracuje dokumentację powykonawczą oraz uzyska decyzję dopuszczenia do użytkowania drogi. Nawierzchnia drogi ekspresowej wykonana zostanie w technologii betonu cementowego i na całym odcinku przebiegać będzie po zachodniej stronie DK17. Obecna jezdnia drogi krajowej stanie się drogą do obsługi ruchu lokalnego.
Kierowcy z nowej trasy skorzystają w połowie 2019 roku, tak jak z odcinka od końca obwodnicy Garwolina do granicy województw mazowieckiego i lubelskiego. Na przełomie października i listopada podpisana zostanie umowa na kolejny odcinek S17 od granicy województw mazowieckiego i lubelskiego do węzła Skrudki. W tym samym okresie otwarte zostaną oferty cenowe na trzy odcinki realizacyjne na jakie podzielono budowę S17 na terenie województwa mazowieckiego od węzła Lubelska do początku obwodnicy Garwolina.
Mapa orientacyjna