Budowa drogi ekspresowej S3 Gorzów Wielkopolski - Nowa Sól, odcinek Sulechów (w. Kruszyna) - Nowa Sól


GDDKiA

 

Nazwa Projektu: Budowa drogi ekspresowej S3 Gorzów Wielkopolski - Nowa Sól,

odcinek Sulechów (w. Kruszyna) - Nowa Sól

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.03.01.00-00-0012/15
Data podpisania UoD: 20.10.2015

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 31.12.2020

Całkowita wartość projektu: 1 335 544 653,74 PLN
Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 700 905 529,63 PLN

 

Strona internetowa projektu:

Opis inwestycji:

Przedmiotem projektu jest budowa II jezdni drogi ekspresowej S3 na odcinku Sulechów-Nowa Sól oraz budowa II jezdni obwodnicy Gorzowa Wielkopolskiego i II jezdni obwodnicy Międzyrzecza w ciągu drogi ekspresowej S3 o łącznej długości 61,61 km. Przedmiotowe zadanie zostało podzielone na 5 odcinków realizacyjnych:

Odcinek I: II jezdnia obwodnicy Gorzowa Wielkopolskiego o długości 11,25 km,

Odcinek II: II jezdnia obwodnicy Międzyrzecza o długości 6,37 km,

Odcinek III: Sulechów–Zielona Góra Północ o długości 13,39 km,

Odcinek IV: Zielona Góra Północ–w. Niedoradz o długości 13,31 km,

Odcinek V: w. Niedoradz–DW nr 283 o długości 17,29 km.

 

Główne cele projektu:

stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T. Ponadto celami projektu są:

  • zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej i międzynarodowej,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”.