Budowa drogi ekspresowej S7 Radom (Jedlińsk) - Jędrzejów, odc. Radom - Skarżysko Kamienna


GDDKiA

 

Nazwa Projektu: Budowa drogi ekspresowej S7 Radom (Jedlińsk) - Jędrzejów, odc. Radom - Skarżysko Kamienna

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.03.01.00-00-0009/15

Data podpisania UoD: 29.09.2015

Data podpisania Aneksu do UoD: 28.06.2016

Data zakończenia realizacji projektu wg Aneksu do UoD: 30.06.2018

Całkowita wartość projektu wg Aneksu do UoD: 891 184 699,62 PLN
Maksymalna kwota dofinansowania z UE wg Aneksu do UoD: 421 551 744,74 PLN

 

Strona internetowa projektu: http://s7radom-granica.pl/

 

Opis inwestycji:

Przedmiotem projektu jest budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Radom – granica woj. mazowieckiego/świętokrzyskiego, zlokalizowanej w sieci kompleksowej TEN-T o łącznej długości 22,00 km.

Na całym odcinku przewidziano przekrój dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu i pasem awaryjnym. Projekt realizowany jest w systemie tradycyjnym.

W ramach inwestycji przewidziano budowę 3 węzłów drogowych: „Szydłowiec Północ”, „Szydłowiec Wschód”, „Szydłowiec Południe”, budowę obiektów inżynieryjnych niezbędnych do sprawnego funkcjonowania wybudowanej infrastruktury. Realizowany odcinek drogi ekspresowej S7 ułatwi ruch tranzytowy, a także wpłynie na wzrost bezpieczeństwa ruchu.

 

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,
  • zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa mazowieckiego i świętokrzyskiego, jak również poza granice państwa.