Budowa drogi ekspresowej S8, odc. w. Marki - w. Radzymin Płd.


GDDKiA

 

Nazwa Projektu: Budowa drogi ekspresowej S8, odc. w. Marki – w. Radzymin Płd.

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.03.01.00-00-0006/15

Data podpisania UoD: 15.10.2015
Data podpisania aneksu nr 1 do UoD: 08.05.2020
Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 31.12.2021
Całkowita wartość projektu: 1 238 827 957,97 PLN
Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 481 548 041,52 PLN

 

Opis inwestycji:

Przedmiotem projektu jest budowa drogi ekspresowej S8 na odcinku od węzła „Marki” do węzła „Radzymin Płd.” o całkowitej długości 15,37 km.

Przedmiotowe zadanie zostało podzielone na 2 odcinki realizacyjne:

  • Odcinek I (Marki - Kobyłka) - obejmuje odcinek od węzła „Piłsudskiego" w Markach do projektowanego węzła „Kobyłka” (z węzłem) o długości - 8,13 km.
  • Odcinek II (Kobyłka - Radzymin Płd.) – obejmuje odcinek od projektowanego węzła „Kobyłka" (bez węzła) do projektowanego węzła „Radzymin Płd. o długości - 7,24 km.

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,
  • zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa mazowieckiego jak również poza granice państwa.