Budowa drogi ekspresowej S5 odc. Korzeńsko - Wrocław (w. Widawa)


GDDKiA

 

Nazwa Projektu: Budowa drogi ekspresowej S5 odc. Korzeńsko – Wrocław (w. Widawa)

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.03.01.00-00-0005/15
Data podpisania UoD: 29.09.2015

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 31.12.2018

Całkowita wartość projektu: 1 898 993 625,04 PLN
Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 911 126 425,26 PLN

 

Strona internetowa projektu: www.s5korzensko-wroclaw.pl
 

Opis inwestycji:

Przedmiotem projektu jest zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S5 na odcinku Korzeńsko - Wrocław (węzeł „Widawa” - obecnie węzeł „Wrocław Północ”) o długości ok. 48,03 km.

Przedmiotowe zadanie zostało podzielone na 3 odcinki realizacyjne:
Odcinek I: od Korzeńska (km ok. 108+758) do km 123+700 o długości ok. 14,942 km,

Odcinek II: od km ok. 123+700 do km ok. 137+500 o długości ok. 13,800 km,

Odcinek III: od km ok. 137+500 do węzła Widawa Wrocław (wraz z węzłem) o długości ok. 19,292 km.

 

Główne cele projektu:

  • stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,
  • zwiększenie dostępności do transeuropejskiego korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,
  • poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,
  • dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej,  w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,
  • poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,
  • usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”,
  • wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa dolnośląskiego jak również poza granice państwa.