Budowa drogi ekspresowej S3 Nowa Sól - Legnica, odc. w. Nowa Sól Płd. - w. Kaźmierzów (bez węzła)


GDDKiA

 

Nazwa Projektu:   Budowa drogi ekspresowej S3 Nowa Sól - Legnica, odc. w. Nowa Sól Płd. - w. Kaźmierzów (bez węzła)

Nr projektu wg Umowy o Dofinansowanie: POIS.03.01.00-00-0002/15

Data podpisania Umowy o Dofinansowanie: 29.09.2015

Data podpisania Aneksu do UoD: 29.06.2021

Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 31.12.2018

Całkowita wartość projektu: 915 817 502,15 PLN

Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 502 766 255,25 PLN

 

Opis inwestycji:

Przedmiotem projektu było zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S3 na odcinku Nowa Sól - Legnica  - odc. w. Nowa Sól Płd. - w. Kaźmierzów (bez węzła)” o długości 33,30 km.

 

Przedmiotowe zadanie zostało podzielone na 2 odcinki realizacyjne:

 Odcinek I: Zaprojektowanie i wybudowanie drogi ekspresowej S3 Nowa Sól - Legnica (A4) Zadanie I od węzła Nowa Sól Południe do węzła Gaworzyce (bez węzła), o długości ok. 16,400 km tj. od km 0+000 do ok. km 16+397,76 (tj. do km 16+400 - ustalonego na etapie decyzji środowiskowej i podziału dokumentacji na odcinki,

Odcinek II: Zaprojektowanie i wybudowanie drogi ekspresowej S3 Nowa Sól - Legnica (A4) zadanie II od węzła Gaworzyce do węzła Kaźmierzów (bez węzła), o długości ok. 16,900 km tj. od km 16+400 do ok. km 33+300.

 

Celami Projektu było:

• stworzenie bezpiecznego odcinka ekspresowej trasy drogowej stanowiącej fragment korytarza transeuropejskiego sieci bazowej TEN-T, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróżnych, poprawiającego dostępność komunikacyjną Polski i połączeń międzyregionalnych w ramach sieci TEN-T,

• zwiększenie dostępności do korytarza sieci TEN-T oraz poprawa jakości wewnętrznych powiązań komunikacyjnych, poprzez odpowiednie skomunikowanie planowanej trasy z pozostałą siecią drogową,

• poprawa efektywności transportu drogowego oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów, kapitału, usług, wpływające na wzrost konkurencyjności zewnętrznej UE oraz wewnętrznej spójności gospodarczej, społecznej i terytorialnej,

• dostosowanie parametrów techniczno-użytkowych drogi do prognozowanego poziomu ruchu, poprzez likwidację „wąskich gardeł” i uzupełnienie brakujących elementów infrastruktury drogowej, w sposób poprawiający przepustowość i warunki ruchu w korytarzu transportowym,

• poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi,

• usprawnienie ruchu tranzytowego poruszającego się w istniejącym korytarzu transportowym i zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników w celu zachowania interoperacyjności powstałej infrastruktury transportowej, poprzez dostosowanie drogi do obowiązujących przepisów prawnych dla dróg klasy „S”,

• wzrost mobilności osób i towarów w ramach wymiany międzyregionalnej oraz poza granice województwa lubuskiego i dolnośląskiego jak również poza granice państwa.