Podpisy na umowie przypieczętowały rozpoczęcie realizacji kolejnego odcinka drogi ekspresowej S17 od granicy województw mazowieckiego i lubelskiego do węzła Skrudki. Wykonawcą ponad 20-kilometrowego odcinka S17 w trybie „Projektuj i buduj” jest firma PORR Polska Infrastructure (wcześniej Bilfinger Infrastructure). Wartość kontraktu to ok. 608,8 mln zł.
Realizacja inwestycji w trybie „Projektuj i buduj” oznacza iż wykonawca opracuje dokumentację projektową, uzyska decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, a następnie wybuduje trasę. Przed oddaniem do ruchu opracuje dokumentację powykonawczą oraz uzyska decyzję dopuszczenia do użytkowania drogi. Prace potrwają 34 miesiące (w trakcie robót budowlanych nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) co oznacza że kierowcy skorzystają z tego odcinka w połowie 2019 roku, tak jak i z całej trasy pomiędzy końcem obwodnicy Garwolina a węzłem Kurów Zachód.
Tak jak na pozostałych odcinkach S17 pomiędzy Warszawą a węzłem Kurów Zachód nawierzchnia dwujezdniowej drogi ekspresowej wykonana będzie w technologii betonu cementowego. Od granicy województw poprowadzi nowym śladem po wschodniej stronie Ryk, a za Moszczanką wejdzie w korytarz obecnej DK17, po jej zachodniej stronie.