Ostatni odcinek mazowieckiej S8 – otwarcie ofert

Najtańszą ofertę na budowę ostatniego z mazowieckich odcinków drogi ekspresowej S8 realizowanych przez Oddział GDDKiA w Białymstoku, fragmentu - od węzła Poręba (bez węzła) - do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej, złożyło konsorcjum firm PORR Polska Infrastructure S.A. i Unibep S.A. Wykonawca gotowy jest zrealizować 16-kilometrowy odcinek za 404.46 mln zł. Otwarcie ofert nastąpiło 12 listopada 2015 r.



W przetargu swoje oferty złożyło 8 podmiotów gospodarczych – wszyscy zaproponowali najdłuższy przewidywany okres gwarancji – 10 lat i najkrótszy czas wykonania - 22 miesiące (bez okresów zimowych). Najtańsza oferta, to wspomniane 404 469 276,90 zł, najdroższa to - 464 141 436, 96 zł., złożona przez konsorcjum – MIRBUD S.A. PBDiM KOBYLARNIA S.A.

 

W ten sposób poznaliśmy najtańsze oferty na budowę wszystkich odcinków mazowieckiej S8 w kierunku od Wyszkowa do Białegostoku. I tak w kolejności zgodnej z kilometrażem:

• na odcinek (12,99 km) od obwodnicy Wyszkowa do węzła Poręba (wraz z węzłem) najtańszą ofertę złożyła firma SKANSKA S.A. (334,7 mln zł.),

• na odcinek (16,11 km) od węzła Poręba (bez węzła) do obwodnicy Ostrowi – najniższą kwotę zaoferowało konsorcjum firm PORR Polska Infrastructure S.A. i Unibep S.A. (404.46 mln zł).

• na odcinek (9,4 km) od obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej do granicy województw mazowieckiego i podlaskiego – najtańszą ofertę przedstawiła firma POLAQA Sp. z o.o. (248,9 miliona złotych).

Zgodnie z planami - w pierwszym kwartale przyszłego roku zostaną podpisane umowy z wykonawcami trzech w/w odcinków mazowieckiej części S8.