GDDKIA przystąpiła do remontu estakady w ciągu drogi ekspresowej S1 w Sosnowcu. W ramach inwestycji przewiduje się w pierwszej kolejności częściową rozbiórkę istniejącej estakady i dojazdów, a następnie przebudowę obiektu mostowego i doprowadzenie estakady do obecnych wymagań umożliwiającą ruch pojazdów dopuszczonych do ruchu bez ograniczeń. W ramach robót drogowych zostanie przebudowany odcinek drogi ekspresowej (dojazdy do estakady) na długości łącznie 119,25m. Projekt zakłada wykonanie nowej konstrukcji jezdni o nośności jak dla ruchu KR-6, dostosowanie geometrii pionowej i poziomej do wymagań dla dróg klasy S (ekspresowej).
Planowane zakończenie robót: 15.11.2017 r.
Umowna wartość zadania: 21 684 027,78 PLN
Wykonawca: Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty-Łódź” S.A.
Podstawowe informacje o sposobie realizacji inwestycji. W pierwszej kolejności przewiduje się zamknięcie ruchu na jednej jezdni i przebudowę estakady na niej. Ruch samochodowy w tym czasie odbywał się będzie drugą jezdnia estakady. Po jej przebudowie nastąpi przebudowa drugiej jezdni estakady.
Realizacji robót budowlanych będzie wykonywana w następującej kolejności:
Organizacja ruchu na czas robót.
Na czas remontu obiektu na jezdni w kierunku Warszawy ruch drogowy został przeniesiony na jezdnie w kierunku Bielska-Białej. Ruch odbywa się dwukierunkowo, po jednym pasie w każdym kierunku. Ograniczenia w ruchu występują na odcinku o długości 1200 m. Wprowadzono również ograniczenia prędkości do 60 km/h.
Cel :
W wyniku realizacji inwestycji obiekt uzyska wymagane parametry techniczne i użytkowe, w szczególności nośność dostosowaną do obecnych wymagań umożliwiającą ruch pojazdów dopuszczonych do ruchu bez ograniczeń. Parametry ruchowe na obiekcie i objętych zakresem zadania dojazdach dostosowane będą do obowiązujących przepisów tj. pasy ruchu o szerokości 3,50 m oraz pasy awaryjne o szerokości 2,50 m. Obiekt wraz z dojazdami zapewni sprawny i bezpieczny ruch.
W miejsce istniejących obiektów powstaną estakady o następujących parametrach:
klasa drogi: S
kategoria ruchu: KR6
prędkość projektowa Vp=100 km/h
obciążenie nawierzchni 115 kN/oś
klasa obciążenia A wg PN-85/S-10030
liczba pasów ruchu 2 x 2 pasy ruchu szerokości 3,50 m
pas awaryjny 2 x 2,50m
długość obiektu 2 x 330,75 m
szerokość jednego obiektu 12,90 m (2 x 12,90 m)
kąt skrzyżowania z przeszkodą 60o
liczba przęseł:16 przęseł
konstrukcja: prefabrykowany, belkowy, sprężony typu T