Od 1 grudnia ubiegłego roku kierunki ruchu na obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa w ciągu DK nr 10 rozdzielają bariery linowe. Przed ich wykonaniem na tym jednojezdniowym odcinku drogi o długości 6 km nie było roku bez wypadków z ofiarami śmiertelnymi. Od otwarcia obwodnicy dla ruchu w roku 2007 zginęło na niej w wypadkach drogowych 14 osób. Większość tych zdarzeń to były zderzenia czołowe. Dlatego zdecydowano się na zastosowanie tego niestandardowego rozwiązania. Po powstaniu barier linowych wielokrotnie dochodziło do najechania na nie, jednak za każdym razem bariera zabezpieczała przed zjechaniem na przeciwny pas ruchu i zderzeniem. Również media wielokrotnie pisały o zapobieganiu przez bariery tragicznym wypadkom, co podkreślali również przedstawiciele policji.
Rozwiązaniem docelowym w tym miejscu jest budowa II jezdni tej obwodnicy. W dniu 12 października tego roku został ogłoszony przetarg na jej realizację. W przetargu wpłynęły już wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Inwestycja zostanie ukończona najpóźniej na początku 2020 roku. Do tego czasu o bezpieczeństwo na tym odcinku dalej będą dbały bariery linowe, które zdążyły już udowodnić swoją skuteczność.