Oferty złożone przez konsorcjum firm: Strabag i Strabag Infrastruktura Południe okazały się najkorzystniejsze w części 1 i 2 przetargu obejmującej odcinki: od w. Lubelska do początku obwodnicy Kołbieli (ok. 15,2 km, wartość ok. ) oraz na obwodnicę Kołbieli (8,7 km). Pierwszy z nich powstanie za kwotę ok. 370,5 mln zł, a drugi za ok. 225,5 mln zł. Najkorzystniejszą ofertę na część 3, obejmującą odcinek od końca obwodnicy Kołbieli do początku obwodnicy Garwolina (ok. 13 km), złożyła firma Budimex. Koszt zaprojektowania i zbudowania trasy wyceniła na blisko 290 mln zł.
Obydwaj wykonawcy zadeklarowali ukończenie prac w ciągu 34 miesięcy od podpisania umowy (do czasu nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca) i udzielili 10-letnią gwarancję jakości. 21 grudnia upłynie termin na składanie ewentualnych odwołań. Przy ich braku umowę z wykonawcami będzie można podpisać po zakończeniu przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych kontroli dokumentacji przetargowej.
Realizacja drogi ekspresowej S17 będzie prowadzona w trybie projektuj i buduj co oznacza iż przyszły wykonawca opracuje dokumentację projektową, uzyska decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, a następnie wybuduje trasę. Przed oddaniem do ruchu opracuje dokumentację powykonawczą oraz uzyska decyzję dopuszczenia do użytkowania drogi.
S17 od węzła Lubelska do węzła Kurów Zachód
Podpisano już umowy na cztery z siedmiu odcinków realizacyjnych o łącznej długości ok. 58,6 km:
Wyłoniono najkorzystniejsze oferty na kolejne trzy odcinki o łącznej długości 37,2 km: