Wybrano wykonawcę drogi ekspresowej S7 Kraków - Rabka Zdrój, na odcinku Skomielna Biała – Chabówka. W piątek 15 stycznia otwarcie ofert na odcinek S7 z tunelem, pomiędzy Naprawą i Skomielną Białą.


Po przeanalizowaniu ofert od 13 wykonawców okazało się, że najkorzystniejszą ofertę na budowę drogi ekspresowej S7 Kraków - Rabka Zdrój na odcinku Skomielna Biała – Chabówka oraz nowego odcinka drogi krajowej nr 47 klasy GP od Rabki Zdroju do Chabówki złożyła włoska firma SALINI IMPREGILO S.p.A. z Mediolanu. Zaoferowała cenę brutto 615 068 976,27zł , z terminem realizacji w ciągu 22 miesięcy od daty zawarcia umowy i gwarancją jakości 10 lat. Inni wykonawcy mają teraz 10 dni na ewentualne odwołania. Zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych, zamówienie to podlega kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych i umowa z firmą może być zawarta po doręczeniu do GDDKiA Oddział w Krakowie informacji o wyniku tej kontroli.

W trakcie procedury wyboru wykonawców jedno konsorcjum firm zostało wykluczone z powodu nie wniesienia wadium do upływu terminu składania ofert (konsorcjum: Impresa Costruzioni Giuseppe MALTAURO S.p.A. z Włoch i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA S.A., z Polski Ponadto odrzucone zostały oferty dwóch wykonawców, którzy nie złożyli kompletnych kosztorysów ofertowych. Jeden z nich to konsorcjum: Przedsiębiorstwo Robót Mostowych "Mosty-Łódź" S.A. Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. z Mińska Mazowieckiego oraz Podhalańskie Przedsiębiorstwo Drogowo – Mostowe S.A. z Nowego Targu. Drugim odrzuconym wykonawcą jest "Energopol Szczecin” S. A.

Na 6,1 km odcinku S7 Skomielna Biała – Chabówka oprócz dwujezdniowej drogi wybudować trzeba m.in. dwa węzły drogowe „ Skomielna Biała” i „Zabornia”, Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej, 17 obiektów inżynierskich ( wiadukty, estakady ), w tym najdłuższy, liczący 992 metry, oraz 4 małe mostki na ciekach przy węźle „Skomielna”.

W piątek 15 stycznia 2016 r. otwarte będą oferty od wykonawców na budowę odcinka S7 Naprawa – Skomielna Biała z tunelem. W ramach inwestycji wybudować trzeba odcinek tunelowy drogi klasy S długości ok.3,0 km z dwukomorowym tunelem o długości ok. 2,06 km, z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą i wyposażeniem technicznym. Ponadto do wykonania są m.in. : wzmocnienia podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg, obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności nasypów i skarp, zabezpieczenia skarp głębokich wykopów oraz przebudowa i budowa dróg dojazdowych do obsługi terenu przyległego.

Natomiast do 18 stycznia GDDKiA Oddział w Krakowie czeka na wyjaśnienia od firm , które chcą budować odcinek S7 Lubień – Naprawa. Oferty złożyło na ten odcinek 12 wykonawców. Na 7,6 km odcinku drogi ekspresowej S7 Lubień - Naprawa oprócz dwujezdniowej drogi klasy S, wybudować trzeba m.in. dwa MOP-Y : „Lubień” i „Krzeczów” i 10 obiektów inżynierskich i 6 małych mostków na potoku Krzywańskim.