Oferty na budowę odcinka tunelowego S7 Kraków – Rabka Zdrój, pomiędzy Naprawą i Skomielną Białą złożyło 6 firm
6 wykonawców chce budować odcinek tunelowy pomiędzy Naprawą i Skomielną Białą drogi ekspresowej S7 Kraków - Rabka Zdrój. Finalnie 15 stycznia 2016 r. sześć firm złożyło w GDDKiA Oddział w Krakowie oferty , w tym połowa z tych firm jest z Włoch. Najniższą cenę zaproponowała firma Astaldi S.p.A. z Rzymu 968 871 778,09 zł a najwyższą Metrostav a.s. z Czech ponad 1 mld 710 tys. zł.



Na pierwszym etapie przetargu ograniczonego było duże zainteresowanie firm budową tunelu w ciągu S7 pomiędzy Naprawą i Skomielną Białą. Z wnioskami wystąpiło 20 chętnych, głównie konsorcja dwóch i więcej firm. Najwięcej było ich z Włoch i Hiszpanii. Po zbadaniu wniosków zaproszenie do drugiego etapu zostało wysłane do 10 wykonawców, ale oferty złożyło tylko 6 z nich. Połowę wykonawców, którzy złożyli oferty stanowią firmy z Włoch.

W ramach inwestycji wybudować trzeba odcinek tunelowy drogi klasy S długości ok. 3,0 km, w tym z dwukomorowym tunelem o długości ok. 2,06 km, z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą i wyposażeniem technicznym. Wybudowanie tunelu dwukomorowego oznacza w praktyce budowę dwóch równoległych do siebie obiektów podziemnych o długości 2,06 km w trudnych warunkach geologicznych i hydrologicznych fliszu karpackiego. Ponadto do wykonania są m.in. : wzmocnienia podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg, obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności nasypów i skarp, zabezpieczenia skarp głębokich wykopów oraz przebudowa i budowa dróg dojazdowych do obsługi terenu przyległego.

Teraz rozpocznie się badanie złożonych ofert, by wyłonić wykonawcę.