Umowę na realizację odcinka S8 Wyszków – Poręba podpisali 28 stycznia w Białymstoku przedstawiciele GDDKiA i firmy Skanska. Niespełna 13-kilometrowy fragment drogi ekspresowej będzie kosztował 334,7 mln. zł.(wartość kontraktu budowlanego). To pierwsza z trzech mazowieckich części S8, którą prowadzi białostocki oddział GDDKiA, na mocy zarządzenia Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Odcinek Wyszków - Poręba będzie miał dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę plus pasy awaryjne. Nawierzchnia wykonana zostanie z betonu cementowego. Powstaną trzy węzły drogowe: „Trzcianka”, „Knurowiec”, „Poręba”. Umowa przewiduje też budowę i przebudowę dróg poprzecznych, dróg dojazdowych, ciągów komunikacyjnych krzyżujących się z inwestycją, a także 2 punktów kontroli pojazdów.
Droga zostanie wygrodzona, przewidziane są też urządzenia ochrony środowiska – przejścia dla zwierząt, ekrany akustyczne i przeciwolśnieniowe oraz nasadzenia zieleni – tak kompensacyjnej, jak i osłonowo-izolacyjnej, przy przejściach dla zwierząt, a także ozdobnej i funkcjonalnej,
Zgodnie z umową inwestycja ma być gotowa w połowie lipca 2018 roku (22 miesiące od chwili podpisania umowy - nie wliczając okresów zimowych). Od grudnia ubiegłego roku trwa już niezbędna wycinka drzew kolidujących z planowaną drogą (na terenach administrowanych przez Lasy Państwowe).
Również 28 stycznia podpisana została umowa na nadzór inwestorski nad tym odcinkiem. Pełnić go będzie firma TPF sp. z o.o. z Warszawy.
Parametry techniczne projektowanej drogi ekspresowej S8:
- klasa drogi – S (droga ekspresowa),
- prędkość projektowa – 100 km/h,
- skrajnia pionowa – 4.70 m,
- nośność – 115 kN/oś,
- kategoria ruchu – KR6,
- ograniczona dostępność do drogi (dostępność tylko w węzłach),
- ilość jezdni – 2,
- szerokość pasów ruchu – 2x3.5 m + 2.5 m pas awaryjny
- pas dzielący - 12 m (uwzględnia rezerwę pod przyszłą rozbudowę obydwu jezdni do 3x3.5 m)
Długość odcinka S8 - 12,99 km
Ilość obiektów inżynierskich - 35 szt.