S8 Wyszków-Białystok: 83 km w budowie za 2,3 mld zł

Podpisano ostatnią umowę na budowę mazowieckich odcinków S8 w kierunku Białegostoku. Chodzi o 16-kilometrowy fragment  pomiędzy węzłem Poręba, a istniejącą obwodnicą Ostrowi Mazowieckiej. Tym samym z chwilą rozpoczęcia sezonu budowlanego w realizacji będą wszystkie brakujące odcinki S8 pomiędzy Wyszkowem a Białymstokiem. W sumie 83 km na terenie województw mazowieckiego i podlaskiego.



Odcinek od węzła Poręba do Ostrowi Mazowieckiej wybuduje konsorcjum firm - PORR Polska Infrastructure S.A. i Unibep S.A. Wartość kontraktu budowlanego to 404,46 mln zł. Czas na realizację wynosi 22 miesiące (z wyłączeniem okresów zimowych pomiędzy 15 grudnia a 15 marca).

 

Na tym fragmencie „eski” nawierzchnia zostanie wykonana - podobnie jak na sąsiednim odcinku Wyszków - Poręba - w technologii betonu cementowego. Droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę plus pasy awaryjne. Powstaną dwa węzły drogowe: Dybki oraz Nagoszewo.

 

Podstawowe parametry techniczne:

  • Klasa drogi - S (droga ekspresowa),
  • Prędkość projektowa - 100 km/h,
  • Ograniczona dostępność do drogi (dostępność tylko w węzłach),
  • Ilość jezdni - 2,
  • Szerokość pasów ruchu - 2x3.5 m + 2.5 m pas awaryjny
  • Pas dzielący - 12 m (uwzględnia rezerwę pod przyszłą rozbudowę obydwu jezdni do 3x3.5 m).
  • Nośność - 115 kN/oś,
  • Kategoria ruchu - KR6,
  • Długość odcinka S8 = 16,11 km,
  • Ilość obiektów inżynierskich = 38 szt.

Zakres prac obejmuje m.in.: 
a) Roboty drogowe:

  • budowę drogi ekspresowej S8,
  • budowę węzłów drogowych (2 węzły) wraz z budową i rozbudową dróg poprzecznych,
  • rozbudowę istniejących dróg w zakresie inwestycji,
  • przebudowę istniejących ciągów komunikacyjnych krzyżujących się z projektowaną inwestycją,
  • budowę dróg dojazdowych,
  • budowę systemu odwodnienia

b) Roboty mostowe i konstrukcje inżynierskie:

  • budowę obiektów inżynierskich w ciągu drogi ekspresowej pełniących również funkcję przejść dla zwierząt,
  • budowę wiaduktów w ciągu przebudowywanych dróg poprzecznych,
  • budowę kładki dla pieszych w ciągu poprzecznego pieszego ciągu komunikacyjnego,

c) Roboty branżowe w zakresie urządzeń towarzyszących:

  • budowę sieci kanalizacji deszczowej, kanalizacji tłocznej oraz przepompowni wód deszczowych,
  • budowę kanału technologicznego,
  • budowę sieci wodociągowej,
  • budowę zbiorników retencyjnych i infiltracyjnych wraz z urządzeniami podczyszczającymi (osadniki i separatory),
  • budowę przejść i przepustów dla zwierząt,
  • budowę ekranów akustycznych i przeciwolśnieniowych,
  • wycinkę istniejącej zieleni w niezbędnym zakresie,
  • nasadzenia zieleni (przydrożnej, osłonowo-izolacyjnej, przy przejściach dla zwierząt, ozdobnej i funkcjonalnej, dogęszczającej w lasach),
  • wykonanie barier ochronnych,
  • budowę ogrodzenia drogi.