Podpisano ostatnią umowę na budowę mazowieckich odcinków S8 w kierunku Białegostoku. Chodzi o 16-kilometrowy fragment pomiędzy węzłem „Poręba”, a istniejącą obwodnicą Ostrowi Mazowieckiej. Tym samym z chwilą rozpoczęcia sezonu budowlanego w realizacji będą wszystkie brakujące odcinki S8 pomiędzy Wyszkowem a Białymstokiem. W sumie 83 km na terenie województw mazowieckiego i podlaskiego.
Odcinek od węzła „Poręba” do Ostrowi Mazowieckiej wybuduje konsorcjum firm – PORR Polska Infrastructure S.A. i Unibep S.A. Wartość kontraktu budowlanego to 404, 46 mln zł. Czas na realizację wynosi 22 miesiące (z wyłączeniem okresów zimowych pomiędzy 15 grudnia a 15 marca).
Na tym fragmencie „eski” nawierzchnia zostanie wykonana – podobnie jak na sąsiednim odcinku Wyszków – „Poręba” - w technologii betonu cementowego. Droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę plus pasy awaryjne. Powstaną dwa węzły drogowe: „Dybki” oraz „Nagoszewo”.
Podstawowe parametry techniczne:
Klasa drogi – S (droga ekspresowa),
Prędkość projektowa – 100 km/h,
Ograniczona dostępność do drogi (dostępność tylko w węzłach),
Ilość jezdni – 2,
Szerokość pasów ruchu – 2x3.5 m + 2.5 m pas awaryjny,
Pas dzielący - 12 m (uwzględnia rezerwę pod przyszłą rozbudowę obydwu jezdni do 3x3.5 m).
Nośność – 115 kN/oś,
Kategoria ruchu – KR6,
Długość odcinka S8 = 16,11 km.
Ilość obiektów inżynierskich = 38 szt.
Zakres prac obejmuje m.in.:
a) Roboty drogowe:
• budowę drogi ekspresowej S8,
• budowę węzłów drogowych (2 węzły) wraz z budową i rozbudową dróg poprzecznych,
• rozbudowę istniejących dróg w zakresie inwestycji,
• przebudowę istniejących ciągów komunikacyjnych krzyżujących się z projektowaną inwestycją,
• budowę dróg dojazdowych,
• budowę systemu odwodnienia
b) Roboty mostowe i konstrukcje inżynierskie:
• budowę obiektów inżynierskich w ciągu drogi ekspresowej pełniących również funkcję przejść dla zwierząt,
• budowę wiaduktów w ciągu przebudowywanych dróg poprzecznych,
• budowę kładki dla pieszych w ciągu poprzecznego pieszego ciągu komunikacyjnego,
c) Roboty branżowe w zakresie urządzeń towarzyszących:
• budowę sieci kanalizacji deszczowej, kanalizacji tłocznej oraz przepompowni wód deszczowych,
• budowę kanału technologicznego,
• budowę sieci wodociągowej,
• budowę zbiorników retencyjnych i infiltracyjnych wraz z urządzeniami podczyszczającymi (osadniki i separatory),
• budowę przejść i przepustów dla zwierząt,
• budowę ekranów akustycznych i przeciwolśnieniowych,
• wycinkę istniejącej zieleni w niezbędnym zakresie,
• nasadzenia zieleni (przydrożnej, osłonowo-izolacyjnej, przy przejściach dla zwierząt, ozdobnej i funkcjonalnej, dogęszczającej w lasach),
• wykonanie barier ochronnych,
• budowę ogrodzenia drogi;
17 lutego została także podpisana umowa na nadzór inwestorski nad tym odcinkiem. Będzie go pełniła firma TPF spólka z o.o. z Warszawy.